19977 skrev 2022-07-23 09:08:17 följande:
NIPT gick bra, eller jag har ju inte fått resultatet av blodprovet än hehe men ultraljudet såg lovande ut med en bebis i ?rätt? storlek/ålder utifrån min senaste mens och vi fick se detaljer i både hjärta och hjärna. Känns underbart! Förhoppningsvis visar blodprovet inget avvikande heller, jag är bara SÅ rädd att dom ska ha med könet på resultatet som dom skickar. BM sa att hon skulle be laboratoriet att inte analysera könskromosomerna men är rädd att det ska missas och att dom ändå tar med det på resultatet. Så vet inte hur jag ska avläsa informationen när jag väl får svaret haha, får väl hålla något för mobilskärmen och sakta dra åt sidan så jag bara ser rätt info. 
Jag kommer kunna jobba hela vägen till BF men kommer gå åtminstone 1 vecka innan BF. Kanske tidigare. Men kommer få en hög månadskostnad nästa år då vi flyttar till hus så vill gärna jobba sålänge som möjligt just av ekonomiska skäl så vi hinner spara ihop med pengar.
så spännande o fått sett lilla knytet. Och vad skönt att det var rätt med veckor och knytet levde :)
åh hoppas inte dom missar att ta med könet.
så det betyder att man får veta könet redan då om man vill?
ja så länge man kan jobba så är det juh bra :) både för ekonomin och sen just att få göra annat än bara gå hemma. Tiden går juh så långsamt när man är hemma.
och man kommer hinna vara hemma sen och mysa med bebis :)
då lever ert lilla knytet fast du inte hade så mycket symtom :) det är skönt och höra. Att man får höra annat fast man inte har så mycket symtom.
jag har inte spytt på en vecka snart. Eller sen i måndags. Knappt något illamående kvar heller. Så kanske vänder nu med den biten.
men är trött på kvällar men kan oxå vara för man jobbar. Får se nu ikväll om samma trötthet kommer när man är ledig :)
jag hoppas oxå få göra ultraljud den 7 augusti när dom ska göra nipt testet. Jag ska fråga om dom kan göra det om dom inte gör det.
vill bara se lilla knytet så kan man släppa oro att det är något fel.
har eran mage börjat växa något ?
min är mest svullen från och till.
längtar tills man kan känna bebis.
känt lite fladder då och då.
mendet är garanterat tarmarna. Men man önskar att det vore bebis ????