• Anonym (FunderandeDanne)

Kollega- flirtig eller social?

Hjälp mig analysera min kollega!
    Jag tycker att vi har något slags kemi. 
    Hon verkar alltid glad att se mig, stannar upp och pratar, hon ser mig i ögonen och liksom tindrar. Det spelar ingen roll när vi ses, hon är typ alltid lika glad, vilket ju är skumt bara det. Vi ses i stort sett varje dag jag är på kontoret, jag har en känsla av att hon söker upp mig dessutom, för vi jobbar med helt olika saker, så det finns ingen anledning att ha så mycket kontakt. Å andra sidan är hon väldigt social över lag, så det kanske inte betyder något. 
    Härom dagen slog hos sig ner vid mitt bord  när jag lunchade med några konsulter. Hon sa ?perfekt, jag letade efter trevligt sällskap? och hon menade mig, konsulterna känner hon inte. Det är inte så vanligt att någon gör så, de flesta lunchar med sin egen avdelning, men hon är som sagt rätt social. För ett tag sen när vi hade firma-AW fixade hon fram en extra stol för att jag skulle få plats vid hennes bord. Det var lite typiskt henne, hon fick alla att flytta runt och göra plats för den extra stolen. Å andra sidan skulle hon mycket väl kunnat göra så för någon annan också.
    En morgon förra veckan såg jag när hon kom. Hon var på väg mot ett konferensrum, och såg mig precis innan hon gick in. Så kom hon plötsligt ut igen, och föreslog att vi skulle ta en fika innan hennes möte började. Hon liksom smekte mig på axeln.
    I vanliga fall  hade jag kanske trott att hon var intresserad, just för att hon verkar så orimligt glad varje gång hon ser mig, men jag vet att hon är gift, det är ju lätt att googla, men hon har aldrig nämnt sin man.
     Jag vet inte själv vad jag vill med henne. Det är smickrande om någon är intresserad, men jag kan inte ha ett förhållande just nu, och jag vill inte ha något drama på jobbet. Men det stör mig att jag inte vet vad hon vill.  
    Är hon superglad att se mig eller är hon så där glad jämt? Flirtar hon med mig eller är hon bara trevligt social? Vill hon bli kompisar? Jag har ingen lust att trassla in mig i något, men vill inte missa något heller.

• Svar på tråden Kollega- flirtig eller social?
  • Anonym (skulle kunna vara jag)

Jag skulle mycket väl kunna vara hon. Är det en person jag gillar pratar jag med hen, kan föreslå en fika bara för att jag råkar var i närheten eller liknande. Är det någon jag tycker är extra trevlig, eller som i något fall där jag känner att hen är ensam och behöver lite uppskattning, så kan jag t o m gå en omväg för att äta lunch med hen.

När jag skriver hen är det för att jag är likadan oavsett kön på personen. Jag gör det inte för att flörta utan jag är lyckligt gift utan för att jag gillar personen i fråga.

• Anonym (Norrort)

Jag är också fascinerad av en sån fantastisk kvinna. Glad öppen och inkluderande. Omedveten om sin utstrålning. Man vill gärna tro att man är utvald men..... Det är man, alltså jag inte. Svårt att släppa taget om henne och hon är inte gift i alla fall och bor ensam med tonåringar. 

• Ascendere

Vaffär  bry sig så mycket om vad hon tycker och tänker? 

vad vill DU? Ha en rolig tjejkompis, en flört, en KK, lära känna henn bättre för att se om hon kvalar in som flickvän? osv
     istället för att överanalysera som en fjortostjej så ta reda på vad DU vill och kommuniecra det på ett tydligt sätt. Inte enbart verbalt utan även med handling. 

• assistent 13

Hon kanske bara är glad och lite" flirtig " eller  söker spännaning sidan av de hon har. Du får flörta lite tillbaka och se hon hon reagerar   

• Anonym (fråga)

Det är faktiskt omöjligt att svara på din fråga, om du själv inte vet så är det ännu svårare för en anonym grupp på ett forum att veta.

Om du vill få svar så är det faktiskt ganska enkelt att fråga.
    Du kan fråga något i stil med "ursäkta, jag måste få ställa en lite rak fråga. Du är så himla trevlig och jag uppskattar det. Samtidigt blir det ibland lite förvirrande så jag undrar. Flirtar du med mig? Hoppas du inte tar illa upp att jag frågar."

Sen får du förhålla dig till svaret helt enkelt.

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (fråga) skrev 2022-05-30 12:08:10 följande:

Det är faktiskt omöjligt att svara på din fråga, om du själv inte vet så är det ännu svårare för en anonym grupp på ett forum att veta.

Jag har andra erfarenheter av det.
  • Ascendere
    Anonym (fråga) skrev 2022-05-30 12:08:10 följande:

Om du vill få svar så är det faktiskt ganska enkelt att fråga.
    Du kan fråga något i stil med "ursäkta, jag måste få ställa en lite rak fråga. Du är så himla trevlig och jag uppskattar det. Samtidigt blir det ibland lite förvirrande så jag undrar. Flirtar du med mig? Hoppas du inte tar illa upp att jag frågar."

Sen får du förhålla dig till svaret helt enkelt.

Lite socially awkward att fråga på det sättet, det märker man väl ändå. 
  • Anonym (fråga)
    Ascendere skrev 2022-05-31 18:41:13 följande:
    Lite socially awkward att fråga på det sättet, det märker man väl ändå. 
    Håller inte med. Har fått en sån fråga en gång och det var visserligen överraskande men samtidigt bra. det sades lugnt, rakt och med ett litet leende.

lite känsla krävs absolut men alternativet är inte så mycket mindre obekvämt, att gå runt och gissa utan att veta säkert vecka efter vecka..
  • Anonym (A)
    assistent 13 skrev 2022-05-30 11:41:00 följande:
     Hon kanske bara är glad och lite" flirtig " eller  söker spännaning sidan av de hon har. Du får flörta lite tillbaka och se hon hon reagerar   
    Håller med
Svar på tråden Kollega- flirtig eller social?