• Anonym (Ivalet)

Satisfyer erfarenheter

Hej

Jag har väldigt svårt att få mig själv komma men en kompis rekommenderade en satisfyer, enligt henne det bästa som har hänt henne. 
    Kollade lite på nätet och många skriver samma sak. 
    Förstått att det inte känns som en vanlig vibrator men känns det som att någon slickar en? Frågar då jag inte tycker om att ta emot oralsex.
    Läste också flera kommentarer om att man blir mindre känslig för beröring efter ett tag, är det sant? För det vill jag ju absolut inte! 
    För nuvarande leker jag med en gpunktsvibrator som känns helt okej + buttplug när jag känner för det. Har testat vibrator på klitoris men tyckte inte det gav så mycket.

• Svar på tråden Satisfyer erfarenheter
  • Guldnovan

Den suger i stötar så nej det känns inte som när man blir slickad. Som med allt som vibrerar blir man lite stum efter ett tag men det går över. 

• Anonym (Ivalet)
    Guldnovan skrev 2022-05-29 12:23:33 följande:

Den suger i stötar så nej det känns inte som när man blir slickad. Som med allt som vibrerar blir man lite stum efter ett tag men det går över. 

Okej, så den suger alltså typ som en dammsugare? ????
    Hur länge sitter den stumheten i? Det tar redan runt en halvtimme för mig att komma, vill ogärna att det ska dra ut ännu mer på tiden för jag har ju annat att göra här i livet ????
  • Anonym (Head)

Det är ändå mest det psykologiska som gör det!

• Anonym (Underbar)

Den är helt underbar. Det är svårt att beskriva känslan den ger. Men efter att jag prova satisfyern så kan jag faktiskt relatera till män som kommer för fort, för fort går det, under minuten om jag tittar på porr samtidigt. Jag upplever inte att jag blir avdomnad efteråt. 

• Guldnovan
    Anonym (Ivalet) skrev 2022-05-29 12:39:36 följande:
    Hur länge sitter den stumheten i? Det tar redan runt en halvtimme för mig att komma, vill ogärna att det ska dra ut ännu mer på tiden för jag har ju annat att göra här i livet ????
    Suger inte som en dammsugare, det blir ett vakum. Du missförstår det med att man blir stum. Man blir ju inte stum och okänslig på några minuter och långt efter det får man orgasm. Jag skulle tro att det inte tar trettio minuter att komma med denna heller. (högst 3 för mig)
    Om man blir okänslig på några minuter och man måste hålla på i timmar tack vare det skulle den knappast vara så populär. 
  • Guldnovan
    Anonym (Underbar) skrev 2022-05-29 13:40:58 följande:

Den är helt underbar. Det är svårt att beskriva känslan den ger. Men efter att jag prova satisfyern så kan jag faktiskt relatera till män som kommer för fort, för fort går det, under minuten om jag tittar på porr samtidigt. Jag upplever inte att jag blir avdomnad efteråt. 

Det blir inte jag heller, hinner inte eftersom det går så fort. 
  • Anonym (S)
    Anonym (Ivalet) skrev 2022-05-29 12:39:36 följande:
    Nej den suger inte som en dammsugare. Den skapar vibrationer genom sin sugfunktion, det känns 100 % INTE som sugande. Och nej, man blir inte stum heller!!
  • Anonym (Ivalet)
    Guldnovan skrev 2022-05-29 13:42:23 följande:
    Suger inte som en dammsugare, det blir ett vakum. Du missförstår det med att man blir stum. Man blir ju inte stum och okänslig på några minuter och långt efter det får man orgasm. Jag skulle tro att det inte tar trettio minuter att komma med denna heller. (högst 3 för mig)
    Om man blir okänslig på några minuter och man måste hålla på i timmar tack vare det skulle den knappast vara så populär. 
    Okej, det låter ändå intressant, tack för förklaringen.
    Nej, okej. Jag trodde att det var så att man liksom långt efter har bestående "menet" att det tar längre för en att komma av vanligt sex, då man blir mer okänslig, men då förstår jag!
    Jag har hittills aldrig lyckats komma av klitorisstimulering, så det här kanske blir det som gör susen.
    Tre minuter låter ju som en dröm!
    Det har du helt klart en poäng i.
  • Anonym (Ivalet)
    Anonym (Underbar) skrev 2022-05-29 13:40:58 följande:

Låter ju helt fantastiskt om man skulle kunna komma ner från 30 minuter till en minut, även om jag inte uppskattar porr. 
  • Anonym (S)
    Anonym (Ivalet) skrev 2022-05-29 14:00:16 följande:
    Låter ju helt fantastiskt om man skulle kunna komma ner från 30 minuter till en minut, även om jag inte uppskattar porr. 
    Du kan tänka på någon du gillar istället :)

Den är verkligen effektiv, rekordet är väl ungefär en minut även för mig.
  • Guldnovan
    Anonym (Ivalet) skrev 2022-05-29 14:00:16 följande:
    Porr? Var kom porren in? 
  • Rebbys

Som så många andra redan har sagt, det är inte alls som att få oralsex. Det är en pulserande sugeffekt i stället (kommer inte på något bättre sätt att förklara det). 

Visst blir man lite öm ibland efter att ha använt den, men åtminstone jag kan bli det oavsett hur jag onanerar. 

Jag har haft min ett bra tag men använder den allt mer sällan. Den är bra, fast kanske lite väl bra. Jag kommer för fort när jag använder den. Visst, vill jag av någon anledning ha en snabb orgasm så fungerar den bra. Men jag föredrar att onanera med hjälp av fingrarna. Det tar oftast lite längre tid att komma men jag har det väldigt skönt under tiden och kan njuta längre.

Jag tycker absolut att du ska testa om du är nyfiken.

//Rebecka 

• Anonym (Ivalet)
    Guldnovan skrev 2022-05-29 16:32:08 följande:
    Porr? Var kom porren in? 
    Anonym underbar skrev om porrtittande
  • Anonym (Ivalet)
    Rebbys skrev 2022-05-29 20:10:27 följande:

Som så många andra redan har sagt, det är inte alls som att få oralsex. Det är en pulserande sugeffekt i stället (kommer inte på något bättre sätt att förklara det). 

Visst blir man lite öm ibland efter att ha använt den, men åtminstone jag kan bli det oavsett hur jag onanerar. 

Jag har haft min ett bra tag men använder den allt mer sällan. Den är bra, fast kanske lite väl bra. Jag kommer för fort när jag använder den. Visst, vill jag av någon anledning ha en snabb orgasm så fungerar den bra. Men jag föredrar att onanera med hjälp av fingrarna. Det tar oftast lite längre tid att komma men jag har det väldigt skönt under tiden och kan njuta längre.

Jag tycker absolut att du ska testa om du är nyfiken.

//Rebecka 

Ska väl bli en sån. För mig är orgasm bara något jag vill ja överstökat, så desto fortare det går, desto bättre! 
  • Anonym (Mer än nöjd)

Jag har sen innan jag köpte satisfyern älskat när oralsexet är mer sugande på klitoris ån slickande. Har haft endel sexleksaker men satisfyern ör helt outstanding i min mening.  Den är ju inte heller hutlöst dyr så det är värt att testa. Brukar använda lite olja/glidmedel på pärlan samtidigt vilket är grymt skönt!

• Anonym (Fia)

För mig är den inte särskilt effektiv alls. De första gångerna jag provade kunde jag knappt komma alls trots att det normalt sett inte är något problem alls (max några minuter med fingrar om jag är på humör). 
    Har dock lärt mig att komma med den men det går absolut inte fort jämfört med andra varianter. 
    Trevligt med variation dock så leker med den ibland ändå. 

• Anonym (Ivalet)
    Anonym (Mer än nöjd) skrev 2022-05-30 00:26:24 följande:

Jag har sen innan jag köpte satisfyern älskat när oralsexet är mer sugande på klitoris ån slickande. Har haft endel sexleksaker men satisfyern ör helt outstanding i min mening.  Den är ju inte heller hutlöst dyr så det är värt att testa. Brukar använda lite olja/glidmedel på pärlan samtidigt vilket är grymt skönt!

Jag tycker inte om att ta emot oralsex alls, så har svårt att se att det skulle bli skillnad. 
    Men som du säger ingen jättestor kostnad och ska man tänka att det kanske sparar mig 25 minuter varje gång jag ska komma, så väldigt kostnadseffektivt också, för alla vet ju att tid är pengar ;)
  • Anonym (Ivalet)
    Anonym (Fia) skrev 2022-05-30 02:41:04 följande:

För mig är den inte särskilt effektiv alls. De första gångerna jag provade kunde jag knappt komma alls trots att det normalt sett inte är något problem alls (max några minuter med fingrar om jag är på humör). 
    Har dock lärt mig att komma med den men det går absolut inte fort jämfört med andra varianter. 
    Trevligt med variation dock så leker med den ibland ändå. 

Vad gör du annorlunda nu mot när du började med den? 
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Ivalet) skrev 2022-05-30 06:52:41 följande:
    Vad gör du annorlunda nu mot när du började med den? 
    Ingenting egentligen, lärt kroppen av att njuta av en annan sorts stimulering och hur jag ska spänna olika delar av underlivet - men rent praktiskt med själva redskapet? nej inget annorlunda. 
Svar på tråden Satisfyer erfarenheter