• KANIN122lillt

    Bryta sig fri från psykopat känslomässigt

    Ni som har läst mina trådar tidigare vet att jag har varit fast i klovarna hos en psykopat. Jag håller på att bearbeta detta samtidigt som jag tänker: Kan personen förändras? Hur går man vidare? :/

  • Svar på tråden Bryta sig fri från psykopat känslomässigt
  • Drottningen1970

    Vadå då fast tidigare? Du är ju fortfarande fast, kär, hoppas att han ska ändras. Trots 100 tals svar u tidigare trådar. Enda anledningen till att ni inte är ihop var ju att soc till slut ställde ultimatum Då du själv inte förmådde skydda dina barn. Det finns ingen här som kan hjälpa dig. Du är inte frisk. Du behövet professionell hjälp.

  • Fiona M

    Tror du han kan förändras är du inte fri.
    Pratar du med en psykolog om att du var beredd att överge dina barn för hans skull?

  • fornminne

    Hmm, tråden ligger i alla fall rätt, under missbruk...

    Har du regelbunden samtalskontakt TS? Får du hjälp att hantera de osunda tankarna? Tankar om att han kan ändras, att det kanske kan bli ni i framtiden osv. I stället för att bara släppa honom.


    Hur mycket anstränger du dig egentligen för att bryta dessa destruktiva tankemönster och i stället fokusera på dig själv och dina barn? Det som borde vara det viktigaste i ditt liv. Eller är du som en alkoholist med flaskan framför dig? Psykopaten är flaskan.

    Ganska många tyvärr väljer flaskan framför familjen. Är du en av dessa tragiska personer?

    Hur ser ditt nätverk ut? Släktingar, vänner? Du behöver stöd av normala människor runt omkring dig. Ibland är det svårt att se saker och ting klart, men om det gick så långt att Soc blev inblandade och du t om funderade på att överge dina barn, är det illa. 

  • Anonym (Pia Stina)

    Du är fortfarande fast. Byt namn, flytta och starta något nytt med ditt liv. Känslorna bleknar med tiden 

  • Anonym (Pia Stina)
    fornminne skrev 2022-05-29 20:46:27 följande:

    Hmm, tråden ligger i alla fall rätt, under missbruk...

    Har du regelbunden samtalskontakt TS? Får du hjälp att hantera de osunda tankarna? Tankar om att han kan ändras, att det kanske kan bli ni i framtiden osv. I stället för att bara släppa honom.


    Hur mycket anstränger du dig egentligen för att bryta dessa destruktiva tankemönster och i stället fokusera på dig själv och dina barn? Det som borde vara det viktigaste i ditt liv. Eller är du som en alkoholist med flaskan framför dig? Psykopaten är flaskan.

    Ganska många tyvärr väljer flaskan framför familjen. Är du en av dessa tragiska personer?

    Hur ser ditt nätverk ut? Släktingar, vänner? Du behöver stöd av normala människor runt omkring dig. Ibland är det svårt att se saker och ting klart, men om det gick så långt att Soc blev inblandade och du t om funderade på att överge dina barn, är det illa. 


    hahah är inte detta väldigt amerikanskt? Skilsmässa bodelning regelbunden samtalskontakt. Hur många har det egentligen? 
    Ja tyvärr är det så hoppas att hon får hjälp om hon har missbruk och speciellt om hon har barn 
    psyckon ändras aldrig nånsin om de inte blir dementa eller dör 
  • KANIN122lillt

    Jag har brutit all kontakt men man är ju mänsklig när man har gått igenom detta i några månader antar jag. Självklart väljer jag alltid barnen. Men man får ju funderingar om en psykopat kan förändras. 

  • fornminne
    KANIN122lillt skrev 2022-05-29 20:53:47 följande:

    Jag har brutit all kontakt men man är ju mänsklig när man har gått igenom detta i några månader antar jag. Självklart väljer jag alltid barnen. Men man får ju funderingar om en psykopat kan förändras. 


    Nej, en psykopat förändras inte. Och varför ens fundera på det? Han är väl inte den enda mannen i världen?

    Att det ibland tar tid att släppa ett ex fattar jag, men din situation verkar handla om betydligt mer än så.
Svar på tråden Bryta sig fri från psykopat känslomässigt