• jjme

Livrädd för rosa flytningar

Är det normalt att ha flytningar som är rosa i tidig graviditet??? Är i v.6 imorgon och har haft så till och från.. det är ingenting som rinner ut utan det är inne i mig liksom .. blir knäpp snart och är livrädd varje gång jag går på toaletten 

• Svar på tråden Livrädd för rosa flytningar
  • Jag är bara jag

Det är ganska vanligt, normalt kan man säga beroende på och många gånger ofarligt. Man får sköra slemhinnor som gravid och de kan blöda lite. Man kan blöda av andra skäl också, inte alls alltid man får veta varför. Ibland är det början på m.f. För mig har dock småblödningar som lett till m.f snabbt eskalerat. Det har aldrig varit bara lite rosa utan mer blod successivt och ont och klumpar. Jag blödde ofarligt med första barnet också. Då var blodet "rent", dvs inte slemmigt eller klumpigt.
    Tycker du ska boka in ett VUL v.8-9 så du slipper grubbla. Håller tummen att det är ofarligt!

• Mimosa86

Tyvärr går det inte att svara på. Det kan vara sköra slemhinnor eller ett begynnande missfall. Jag fick lätt rosa förningar 2 veckor till och ifrån när jag torkade mig innan mitt missfall. Nästa graviditet hade jag också rosa flytningar och sen blödningar typ hela graviditeten . Jag var livrädd- resulterade i en helt perfekt och världens fantastiska unge :). Nästa barn blödde jag inget alls med men min väninna som inte blödde något alls fick ett missfall.

Så det handlar om att ha is i magen och låta tiden avgöra. Hur jobbigt det än är. Och jag lider med dig, vet hur det känns. Försök att uppehålla dig med annat och ta inte ut något i förskott.

• Fyrklöverns

Hej,

Jag hade också ljust rosa flytningar igår och idag är de mer bruna, väldigt sparsamt och ljust. Ingen smärta känner jag. Är också i v 6 (5+1). Tänkte vi kanske kunde följas åt? Är så orolig för missfall då jag hade ett förra månaden. 

Hur har det gått för dig idag?

• Sarken
    Fyrklöverns skrev 2022-05-31 13:03:23 följande:

Hej,

Jag hade också ljust rosa flytningar igår och idag är de mer bruna, väldigt sparsamt och ljust. Ingen smärta känner jag. Är också i v 6 (5+1). Tänkte vi kanske kunde följas åt? Är så orolig för missfall då jag hade ett förra månaden. 

Hur har det gått för dig idag?

Hej! Jag har fått det under mina två graviditeter och båda graviditeterna gick bra Hjärta Jag gjorde vul privat för att kolla läget och det lugnade mig. Dock blödde jag färskt blod på BIM den här graviditeten (är också i vecka 5+1) vilket aldrig har hänt innan... Så är också nervös över missfall Rynkar på näsan VUL imorgon så får se vad de säger... 
  • Fyrklöverns
    Sarken skrev 2022-05-31 22:31:53 följande:
    Hej! Jag har fått det under mina två graviditeter och båda graviditeterna gick bra  // Hjärta Jag gjorde vul privat för att kolla läget och det lugnade mig. Dock blödde jag färskt blod på BIM den här graviditeten (är också i vecka 5+1) vilket aldrig har hänt innan... Så är också nervös över missfall Rynkar på näsan VUL imorgon så får se vad de säger... 

Tack för att du delar med dig! <3 Det verkar vara ganska vanligt förstår jag. Sen kan man aldrig veta förrän man gjort ultraljud. Mina bruna flytningar har fortsatt men inte tilltagit. 

Det ska också vara vanligt med blod vid BIM tydligen, så kroppen kan lika gärna inte fatta att den är gravid och inte ska blöda nu. Hoppas det visar sig att allt är som det ska! <3

Svar på tråden Livrädd för rosa flytningar