Inlägg från: Maymom |Visa alla inlägg
  • Maymom

Plussade igår !!

Tänker han att ni ska fortsätta bo ihop?
    kommer ni kunna vara ihop om du behåller ett barn han inte vill ta ansvar för? Kommer ni kunna vara ihop om han ger som ultimatum att du ska avsluta graviditeten? Förstår han att han riskerar att förlora dig om han ställer ett sånt ultimatum?

Ni behöver nog först landa i detta och sen prata om det.

ca 11 dar efter samlag, då stämmer 1-2 veckor bra. (Om han inte vill ha barn antar jag att han använde skydd när ni hade sex, eller...?)

• Maymom

Håller med -jag är bara jag-.
    han behöver lugna sig. Han är överrumplad/chockad. Hur nu män kan bli det av att deras tjej blir gravid efter sex... min sambo ville också ta DNA test, för det är ju typ omöjligt att bli gravid om man bara haft sex en gång den månaden...
    han lugnade sig sen efter en månad ca, och blev jätteledsen när vi fick missfall.
    en bekant till mig blev också arg först när han fick reda på att frun var gravid igen, men svängde också. Tror det är en vanlig reaktion när de inte känner att det var med i planerandet.
    jag tror det finns en chans att han kan ändra sig. Men om han inte gör det så klarar du dig bättre själv!

• Maymom

Ja det funkar inte med vanliga emojis här, blir frågetecken istället.
    sov gott och tack för din fina ord. Ja min sambo insåg nog vad han förlorat samt såg risken att förlora mig om han inte var öppen för fler barn.
    hoppas din sambo också kommer till insikt, och att han inte hinner såra dig för mycket innan han inser det.
    god natt, du är inte ensam.Hjärta

• Maymom

Habibi87: jag är i v9 nu. :)
    men vi har haft svårt att ta in det än med tanke på vad som hände sist Och oron är stor.

• Maymom

Habibi87: tack. Och all styrka till dig och lycka till! vad skönt att du skriver att du är värd bättre, det stämmer, kom ihåg det!Hjärta

Svar på tråden Plussade igår !!