Inlägg från: ElaineBenes |Visa alla inlägg
  • ElaineBenes

Går inte runt

Försäkringar för barnen delar väl ni föräldrar på? Om inte har du lite att casha in där. 

Kan du göra en kompromiss med bilen? Finns det någon pendelparkering så du kan köra till skola/förskola och sedan ta bussen till jobbet? Cykel med kärra till förskolan och sedan buss till jobb? Billigare bil? 

Vidare skulle jag se till att hålla nere matkostnaderna, skippa allt onödigt och handla när det är bra erbjudanden. Gör det till en familjeaktivitet att till exempel plocka fläderblommor och göra saft, eller hallon och blåbär när de kommer så kan ni även lyxa till det lite med det. Blåbär finns ju mängder av och kan frysas så ni har i vinter med. 

• ElaineBenes

Tycker att många är lite orättvisa mot TS. Klart jag brukar undra hur tusan folk har råd att ha 5 barn, men att TS skulle ha räknat med att bli ensamstående...nä det kan ni väl inte mena? 

Undrar hur många som klarar av att upprätthålla samma levnadsstandard om man blir ensam med färre barn ens? Om jag ser till mig själv, skulle ha råd med hyra och övriga utgifter men skulle nog inte heller ha mer än 4-5000 kvar efter det, och skulle klara det bra då jag bara har ett barn. Men om man dessutom behöver vabba en del så känns det rejält på kontot. 

Skulle jag flyttat till billigare vilket jag nog skulle ha köpoäng till, skulle jag ändå behöva gå ner i arbetstid då restiden skulle fördubblas och barnomsorg skulle behövas ob tider. 
    Givetvis ska man inte förlita sig helt och hållet på en person, men ts har ett arbete och jag tycker inte att jag kan läsa in någonstans att hon förväntade sig att bli försörjd av sitt ex.

Svar på tråden Går inte runt