• Anonym (.......)

Kan jag låta en annan person lämna in mina avföringsprover? Måste den personen isf legitimea sig?

Kan jag låta en annan person lämna in mina avföringsprover? Måste den personen isf legitimea sig?

• Svar på tråden Kan jag låta en annan person lämna in mina avföringsprover? Måste den personen isf legitimea sig?
  • EnAnonumius
    Anonym (.......) skrev 2022-06-02 14:01:24 följande:

Nej..
    Prover av olika slag, inklusive avföringsprover, som "kiss" och "bajs", skall lämnas personligt.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (.......)
    EnAnonumius skrev 2022-06-02 14:11:12 följande:
    Nej..
    Prover av olika slag, inklusive avföringsprover, som "kiss" och "bajs", skall lämnas personligt.
    Är du säker? det gäller enbart avföringsprover
  • Anonym (Labbisen)

Jag jobbar som biomedicinsk analytiker och jag har aldrig varit med om att någon behövt visa leg när man lämnat in prover. Har jobbat på fyra olika sjukhus i olika regioner, och det har varit samma överallt. Så länge proverna är märkta med analys, datum för provtagning och namn och personnummer på den som proverna är tagna på spelar det ingen roll vem som lämnar in dem rent fysiskt. :) 

• Anonym (Maken lämnat in åt mig)

Har skickat maken att lämna in mina när jag behövde lämna det, och ?et var ingen som ifrågasatte det.

• Anonym (.......)
    Anonym (Labbisen) skrev 2022-06-02 14:36:22 följande:

Jag jobbar som biomedicinsk analytiker och jag har aldrig varit med om att någon behövt visa leg när man lämnat in prover. Har jobbat på fyra olika sjukhus i olika regioner, och det har varit samma överallt. Så länge proverna är märkta med analys, datum för provtagning och namn och personnummer på den som proverna är tagna på spelar det ingen roll vem som lämnar in dem rent fysiskt. :) 

Alltså kan vem som helst lämna in dom? Jag är tjej och har tänkt be min manliga kompis lämna proverna.
  • Anonym (.......)
    Anonym (.......) skrev 2022-06-02 14:49:21 följande:
    Alltså kan vem som helst lämna in dom? Jag är tjej och har tänkt be min manliga kompis lämna proverna.
    när jag tar prover så vill dom alltid se leg
  • Anonym (.......)
    Anonym (Maken lämnat in åt mig) skrev 2022-06-02 14:47:41 följande:

Har skickat maken att lämna in mina när jag behövde lämna det, och ?et var ingen som ifrågasatte det.

var det avföringsprov? var han tvungen att visa leg elller uppge vem han är?
  • Anonym (Labbisen)

När man ska ta prover, typ blodprover, så behöver man legitimera sig. Men när man bara ska lämna in ett prov som redan är taget så kan vem som helst göra det. De kommer inte kolla den personens identitet.

Jag lovar att ingen som jobbar där tycker att det är pinsamt eller nåt att du lämnar avföringsprov. Om du lämnar på ett större labb så kommer det tusentals prover varje dag, tvivlar på att de ens kommer komma ihåg vem som lämnade det. :)

• EpicF

Ja, vem som helst kan lämna in proverna bara de är märkta korrekt men namn, persummer och datum. Och nej, personen som lämnar in behöver inte legitimera sig. 

Svar på tråden Kan jag låta en annan person lämna in mina avföringsprover? Måste den personen isf legitimea sig?