• Anonym (.......)

Kan jag låta en annan person lämna in mina avföringsprover? Måste den personen isf legitimea sig?

Kan jag låta en annan person lämna in mina avföringsprover? Måste den personen isf legitimea sig?

• Svar på tråden Kan jag låta en annan person lämna in mina avföringsprover? Måste den personen isf legitimea sig?
  • EnAnonumius
    Anonym (.......) skrev 2022-06-02 14:01:24 följande:

Nej..
    Prover av olika slag, inklusive avföringsprover, som "kiss" och "bajs", skall lämnas personligt.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (.......)
    EnAnonumius skrev 2022-06-02 14:11:12 följande:
    Nej..
    Prover av olika slag, inklusive avföringsprover, som "kiss" och "bajs", skall lämnas personligt.
    Är du säker? det gäller enbart avföringsprover
  • Anonym (Labbisen)

Jag jobbar som biomedicinsk analytiker och jag har aldrig varit med om att någon behövt visa leg när man lämnat in prover. Har jobbat på fyra olika sjukhus i olika regioner, och det har varit samma överallt. Så länge proverna är märkta med analys, datum för provtagning och namn och personnummer på den som proverna är tagna på spelar det ingen roll vem som lämnar in dem rent fysiskt. :) 

• Anonym (Maken lämnat in åt mig)

Har skickat maken att lämna in mina när jag behövde lämna det, och ?et var ingen som ifrågasatte det.

• Anonym (.......)
    Anonym (Labbisen) skrev 2022-06-02 14:36:22 följande:

Jag jobbar som biomedicinsk analytiker och jag har aldrig varit med om att någon behövt visa leg när man lämnat in prover. Har jobbat på fyra olika sjukhus i olika regioner, och det har varit samma överallt. Så länge proverna är märkta med analys, datum för provtagning och namn och personnummer på den som proverna är tagna på spelar det ingen roll vem som lämnar in dem rent fysiskt. :) 

Alltså kan vem som helst lämna in dom? Jag är tjej och har tänkt be min manliga kompis lämna proverna.
  • Anonym (.......)