• Nova2

    Vad hände er efter missfall?

    Hej
    Var gravid i v 7+ men började blöda nu den 17 Maj och blödde tom den 24 maj typ. Hann aldrig göra vu så fick aldrig något bekräftat men graviditetstestet va negativt någon dag senare. 


    Vi har haft sex två gånger sen jag slutade blöda (dock senast i söndes) men idag har jag varit helt obotligt trött, sovit från och till hela dagen. Känt mig frisk i övrigt och som sagt slutat blöda helt.
    Det finns väl inte en chans att jag blivit gravid igen redan och att det är därför jag är trött? Eller kan det va normalt att bli så trött nu en vecka efter det slutat blöda? Va ju trött när jag blödde också så klart men är nog värre nu. 
    Om man ska räkna missfallsblödningen som mens skulle jag haft ?störst chans att bli gravid? idag. Dock va ägglossningatestet negativt med ett vääääääldigt svagt streck, även i förrgår såg äl-testet likadant ut. 


    Hur har ni mått efteråt? Någon som fått än tidigare än efter två veckor vad ni vet? 

  • Svar på tråden Vad hände er efter missfall?
  • Nova2

    Ingen som har något att dela med sig av? Är dom sagt lite mer än två veckor sen nu som jag började blöda. Har varit hutlöst trött från och till hela denna veckan Och mått lite skumt i kroppen, men inget mer blod. 


    hur var det för er kropp efter missfall? Någon som fick ägglossning väldigt snabbt efter? Läst att det kan ta ca 2 veckor och mer men har någon fått tidigare? Testat för ÄL hela veckan men det visar negativt. 

  • Anonym (-)

    Jag minns inte hur snabbt jag fick äl men jag har fått missfall 2 ggr och blev gravid direkt igen utan mens mellan båda gångerna. Minns att det gick väldigt snabbt så jag som normalt har en cykel på runt 35 dagar borde fått äl tidigare. 

  • Nova2

    Minns ni om ni var ovanligt trötta? Första veckan blödde jag o hade ?mensvärk? sen va det normalt en vecka men nu två veckor efter behöver jag vila flera gånger om dagen. 

  • Anonym (I)

    Inget konstigt att vara trött efter missfall, försök vila och kanske få i dig mer järn.
    testade du för ÄL förra fredag lördag söndag? Tänker om du hade ÄL på måndag och låg i söndags så finns ju chansen att du håller på att bli gravid. Dock tidigt för att känna av symptom såsom trötthet. 

  • Nova2

    Testade positivt för ÄL idag så tröttheten kommer troligen från missfallet fortfarande. Hoppas på bättre tur denna gången ??

  • Loreena1

    Efter första missfallet i v. 5 blev jag gravid direkt. Det slutade tyvärr också i missfall i v. 8. Efter det har mensen krånglat. Nu verkar kroppen vara på banan igen efter ett halvår, men ingen mer graviditet tyvärr.

  • Anonym (Mens)

    Mitt mf räknade jag som mens och äl kom på dag 16 efter det

  • Nova2

    Hur pass oregelbunden var din mens Loreena1? Min mens är sen nu igen, den var 6 dagar sen förrförra månaden också, men normal förra månaden och ja typ varannan månad normal.. inget plus och ingen mens och inga symptom.. 
    Hur har det gått för dig nu?

Svar på tråden Vad hände er efter missfall?