• Anonym (Osynlig)

Hur märker man att någon är intresserad

Jopp, det är frågan. Hur gör män när de vill visa att de vill ha kontakt?
    Jag har ingen aning! 

Är gift till på köpet men det var jag som tog kontakt och var ihärdig. Annars hade det aldrig blivit nåt. 

• Svar på tråden Hur märker man att någon är intresserad
  • Anonym (nyfiken)

Bump, är också nyfiken måste jag säga. 

• Anonym (Mman)

Jag brukar prata med vederbörande 

• Anonym (Kaffedraken)

För män:
    Normala och sociala män har lärt sig att läsa signaler.

Kvinnor:
    Är bättre på att läsa signaler, och inbillar sig inte intresse lika ofta, som män gör.

• Anonym (me)

Det är nog egentligen ingen större skillnad mellan kvinnor och män. Man försöker vara en bättre version av sig själv. Man ju vara svårt att se nyanserna tänker jag även fast jag (som man) tycker det är övertydligt (trevligare, snällare, försöker se bra ut och lukta gott, skämta, retas etc).

Sedan beroende på om personen är blyg eller inte så kan avvikande ögonkontakt, undvikande beröring eller till och med undvika att vara ensam med personen vara ett tecken på intresse :)

Så jag tänker att man måste vara så rak som möjligt om man är intresserad av någon. I och med metoo (speciellt på arbetsplatser) så tror jag kvinnor behöver vara extra tydliga.(lite off-topic kanske?)

• Klangen

Det jag märker med en tjej jag träffar är hon försöker med tafatta signaler visa att hon är sexig.. Det är lite som hon inte är intresserad men att jag ska se på henne..

Kort och gott går det väldigt långsamt. Passar mig utmärkt..

En gång hade jag tjej i 2 år utan att ha sex.. Skyllde på ekonomin och dålig hälsa..

• Anonym (Omöjligt)

Det är omöjligt att veta helt säkert eftersom det beror väldigt mycket på omständigheterna.

Är det en person, där det inte finns några hinder för en relation och personen inte är väldigt blyg så är klassiska tecken längre ögonkontakt, umgänge (prata ofta och länge) om all möjligt, retas, skoj och skratt positiva signaler.

Är det en person som av olika skäl inte borde/vill/kan visa sitt intresse kan beteendet likväl vara omvänt. Undvikande, avståndstagande osv. För dölja den egentliga känslan, inte bara för personen i fråga och omgivning men även mot sig själv.

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Omöjligt) skrev 2022-06-04 22:25:11 följande:

Det är omöjligt att veta helt säkert eftersom det beror väldigt mycket på omständigheterna.

Är det en person, där det inte finns några hinder för en relation och personen inte är väldigt blyg så är klassiska tecken längre ögonkontakt, umgänge (prata ofta och länge) om all möjligt, retas, skoj och skratt positiva signaler.

Är det en person som av olika skäl inte borde/vill/kan visa sitt intresse kan beteendet likväl vara omvänt. Undvikande, avståndstagande osv. För dölja den egentliga känslan, inte bara för personen i fråga och omgivning men även mot sig själv.

Det finns dom som vet allt om andra människor.

Senaste tjejen jag var kär i är 20 år yngre. Vi jobbade ihop. Båda var singlar.
    Många såg 2 hinder här.
    Hon var 20 år yngre. Och vi jobbade ihop.
    Jag har sett trådar här, där kvinnor tycker det är mer ok att kvinnor flirtar och vill inleda nåt med sina manliga UPPTAGNA kollegor.

Jag trodde att den här tjejen kanske var intresserad. För hon såg mig länge i ögonen vid ett par tillfällen, det kändes helt enkelt. Vi jobbade nära, många gånger bara hon och jag. Vi pratade mycket, och småretades med varann.

Jag visste inte om hon var intresserad, men jag trodde att hon kanske kände nåt.
    Jag hade fel.
    Det här visste redan dom flesta, och jag var patetisk som inbillade mig att hon kunde vara intresserad.
  • Anonym (Omöjligt)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-06-04 22:47:44 följande:
    Det finns dom som vet allt om andra människor.

Senaste tjejen jag var kär i är 20 år yngre. Vi jobbade ihop. Båda var singlar.
    Många såg 2 hinder här.
    Hon var 20 år yngre. Och vi jobbade ihop.
    Jag har sett trådar här, där kvinnor tycker det är mer ok att kvinnor flirtar och vill inleda nåt med sina manliga UPPTAGNA kollegor.

Jag trodde att den här tjejen kanske var intresserad. För hon såg mig länge i ögonen vid ett par tillfällen, det kändes helt enkelt. Vi jobbade nära, många gånger bara hon och jag. Vi pratade mycket, och småretades med varann.

Jag visste inte om hon var intresserad, men jag trodde att hon kanske kände nåt.
    Jag hade fel.
    Det här visste redan dom flesta, och jag var patetisk som inbillade mig att hon kunde vara intresserad.
    Den ända som vet hur det ligger till är personen själv, punkt.

De signaler, tecken, indicier som eventuellt kan finnas är aldrig ett definitivt klartecken. 

Nu har jag säkert läst din historia med den yngre kollegan på jobbet som du var intresserad av, din syrra visste att hon inte var intresserad osv osv.

Ja, så är det. Du misstolkade en kollegas signalera. Alltså är det som jag skrev tidigare omöjligt att veta helt säkert.

På en arbetsplats med en kollega, är det alltid svårt och känsligt. Bra tumregel är att undvika att ragga på jobbet.
  • Klangen

Tycker det är intressant att man inte får träffa någon på jobbet.. Läste statistik och då visade det sig att 30% av par har träffats på jobbet..

• Anonym (Kaffedraken)
    Klangen skrev 2022-06-05 05:31:07 följande:

Tycker det är intressant att man inte får träffa någon på jobbet.. Läste statistik och då visade det sig att 30% av par har träffats på jobbet..

I mina trådar så var det intressant att man inte träffar nån på jobbet.
    Tjejer är där för att jobba. Och en man ska inte stöta på sin kvinnliga kollega.

Sen så läser man andra trådar. Artiklar. Och på andra forum...
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Omöjligt) skrev 2022-06-04 23:37:11 följande:
    Den ända som vet hur det ligger till är personen själv, punkt.

De signaler, tecken, indicier som eventuellt kan finnas är aldrig ett definitivt klartecken. 

Nu har jag säkert läst din historia med den yngre kollegan på jobbet som du var intresserad av, din syrra visste att hon inte var intresserad osv osv.

Ja, så är det. Du misstolkade en kollegas signalera. Alltså är det som jag skrev tidigare omöjligt att veta helt säkert.

På en arbetsplats med en kollega, är det alltid svårt och känsligt. Bra tumregel är att undvika att ragga på jobbet.
    Ja, ibland är det svårt att veta.
    Fast inte för min syster då. Hon har aldrig träffat tjejen, men visste. "Hon är inte intresserad" var min systers ord. Många här höll med min syster. Skulle ha sagt samma.
    Jag vet varför en del människor är såhär.
    Men jag förstår inte varför vissa vill vara på det sättet.

Ja, jag säger alltid att män inte bör ta såna initiativ på jobbet. Många här på forumet tycker att jag har fel. Nyligen så var det en tråd där mannen faktiskt uppmuntrades.

Den yngre tjejen jag stötte på, där väntade jag tills vi inte längre jobbade tillsammans.
  • Klangen
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-06-05 07:30:54 följande:
    I mina trådar så var det intressant att man inte träffar nån på jobbet.
    Tjejer är där för att jobba. Och en man ska inte stöta på sin kvinnliga kollega.

Sen så läser man andra trådar. Artiklar. Och på andra forum...
    Min erfarenhet säger att man försöker att tysta ner  det sexuella och att personliga relationer på jobbet inte är tillåtet men dom finns.. tror jag i alla fall..
  • Anonym (Omöjligt)

Klangen: klart du får, och uppstår tycke ömsesidigt är det absolut inte fel. 

Det jag menar är att det blir väldigt känsligt innan det står klart att det finns intresse från båda sidor. 

Är intresset från enbart ett håll blir det känsligt iom att en arbetsplats är just det, en arbetsplats där ingen ska behöva känna sig obekväm och utsatt för massa oönskade inviter. 

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Omöjligt) skrev 2022-06-05 08:50:11 följande:

Klangen: klart du får, och uppstår tycke ömsesidigt är det absolut inte fel. 

Det jag menar är att det blir väldigt känsligt innan det står klart att det finns intresse från båda sidor. 

Är intresset från enbart ett håll blir det känsligt iom att en arbetsplats är just det, en arbetsplats där ingen ska behöva känna sig obekväm och utsatt för massa oönskade inviter. 

Många har bilden av, och hävdar, att män inte kan ta ett nej. Han fortsätter att tjata, och situationen blir obehaglig för kvinnan.
    Så kan det nog vara många gånger. Sen så finns det män som bara frågar en gång, och respekterar att hon tackar nej.

Jag tror att många kvinnor tycker att det är lite obekvämt om en kollega visar intresse, då man ska ses på jobbet varje dag sen.
    Även om mannen backar om han får nej.
    Därför så är det bättre att kvinnan tar initiativ om hon är intresserad.
    Då riskerar inte mannen att göra nåt fel. Vanligt att män feltolkat och inbillat sig signaler från hennes sida.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Osynlig) skrev 2022-06-02 17:57:02 följande:
    Hur märker man att någon är intresserad

Jopp, det är frågan. Hur gör män när de vill visa att de vill ha kontakt?
    Jag har ingen aning! 

Är gift till på köpet men det var jag som tog kontakt och var ihärdig. Annars hade det aldrig blivit nåt. 

Är nog olika.
    Jag har pratat med tjejen och frågat om hon vill ses.
  • Klangen

Män som tror att dom är dåliga människor beter sig som dåliga människor.. Att försöka vara ärlig med sig själv innebär att man inte går på hur som helst.. Man är inte intresserad av ett få saker, man är intresserad av att göra rätt för sig och det innebär att många kvinnor går bort även om man är "man"..

Svar på tråden Hur märker man att någon är intresserad