Inlägg från: Anonym (Omöjligt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Omöjligt)

Hur märker man att någon är intresserad

Det är omöjligt att veta helt säkert eftersom det beror väldigt mycket på omständigheterna.

Är det en person, där det inte finns några hinder för en relation och personen inte är väldigt blyg så är klassiska tecken längre ögonkontakt, umgänge (prata ofta och länge) om all möjligt, retas, skoj och skratt positiva signaler.

Är det en person som av olika skäl inte borde/vill/kan visa sitt intresse kan beteendet likväl vara omvänt. Undvikande, avståndstagande osv. För dölja den egentliga känslan, inte bara för personen i fråga och omgivning men även mot sig själv.

• Anonym (Omöjligt)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-06-04 22:47:44 följande:
    Det finns dom som vet allt om andra människor.

Senaste tjejen jag var kär i är 20 år yngre. Vi jobbade ihop. Båda var singlar.
    Många såg 2 hinder här.
    Hon var 20 år yngre. Och vi jobbade ihop.
    Jag har sett trådar här, där kvinnor tycker det är mer ok att kvinnor flirtar och vill inleda nåt med sina manliga UPPTAGNA kollegor.

Jag trodde att den här tjejen kanske var intresserad. För hon såg mig länge i ögonen vid ett par tillfällen, det kändes helt enkelt. Vi jobbade nära, många gånger bara hon och jag. Vi pratade mycket, och småretades med varann.

Jag visste inte om hon var intresserad, men jag trodde att hon kanske kände nåt.
    Jag hade fel.
    Det här visste redan dom flesta, och jag var patetisk som inbillade mig att hon kunde vara intresserad.
    Den ända som vet hur det ligger till är personen själv, punkt.

De signaler, tecken, indicier som eventuellt kan finnas är aldrig ett definitivt klartecken. 

Nu har jag säkert läst din historia med den yngre kollegan på jobbet som du var intresserad av, din syrra visste att hon inte var intresserad osv osv.

Ja, så är det. Du misstolkade en kollegas signalera. Alltså är det som jag skrev tidigare omöjligt att veta helt säkert.

På en arbetsplats med en kollega, är det alltid svårt och känsligt. Bra tumregel är att undvika att ragga på jobbet.
  • Anonym (Omöjligt)

Klangen: klart du får, och uppstår tycke ömsesidigt är det absolut inte fel. 

Det jag menar är att det blir väldigt känsligt innan det står klart att det finns intresse från båda sidor. 

Är intresset från enbart ett håll blir det känsligt iom att en arbetsplats är just det, en arbetsplats där ingen ska behöva känna sig obekväm och utsatt för massa oönskade inviter. 

Svar på tråden Hur märker man att någon är intresserad