• Anonym (Nyfikenochvillveta)

    Har du varit otrogen eller bedragen?

    Som rubriken lyder, har du varit otrogen eller blivit bedragen? 

    Om du varit otrogen, hur kände du efter?

    Har du varit otrogen med samma person upprepade gånger och isåfall varför just denna person?

    Om du blivit bedragen, förlät du? Gjorde slut? Vad hände? 

    Försöker förstå vissa situationer jag själv befinner mig i. Skriv gärna hur gamla ni är. Om ni har barn eller inte.

  • Svar på tråden Har du varit otrogen eller bedragen?
  • Anonym (Skadad)

    Blev bedragen för 10 år sedan. Tänker på det varje dag även om jag mår bättre nu. Jag har svårt att tro att jag någonsin kommer bli som innan.

    Är du indragen i otrohet på något sätt, så tänk då på att du kan åstadkomma mer eller mindre livslånga problem hos den som blir bedragen.

  • Anonym (Både)

    Jag har både bedragit och blivit bedragen.

    Snabbt svar på varför jag var otrogen. Hände i 2 förhållanden. 

    - Jag hade tappat känslorna. Gjorde slut några dagar på ena och 4-5 månader i det andra förhållandet. Varför de tog tid med andra var för jag gav det en chans till efter jag hade berättat. Nope, inget från min sida. Jag var kåt, men ville inte ligga med min partner.

    Kort om att bli bedragen.

    Kom på honom flertal gånger att vara otrogen. Han böna, grät, var på knäna bokstavligen och bad om förlåtelse. Till sist bet det inte på mig längre och jag lämnade. 

    Idag är jag singel och inget jag kommer ändra på. Har några KK och fokuserar enbart på mig, mår mycket bättre nu än i något förhållande. 

    Inga barn tack och lov.

  • Anonym (Nyfikenochvillveta)
    Anonym (Skadad) skrev 2022-06-03 12:41:17 följande:

    Blev bedragen för 10 år sedan. Tänker på det varje dag även om jag mår bättre nu. Jag har svårt att tro att jag någonsin kommer bli som innan.

    Är du indragen i otrohet på något sätt, så tänk då på att du kan åstadkomma mer eller mindre livslånga problem hos den som blir bedragen.


    Ja
    Tack för att du delade med dig.
  • MammAmma

    Det är en väldigt lång historia, om man vill förstå omfattningen av hur otroheten påverkade mig. 

    www.reddit.com/r/survivinginfidelity/comments/ovy3cw/i_survived_by_the_skin_of_my_teeth_it_feels_like/&utm_source=share

    Detta är mitt alternativa - Safe For Work - redditkonto (länken leder direkt till min TS på reddit, inga konstigheter eller skadlig malware) där jag berättade om min upplevelse av att bli bedragen och ringarna som bildas på vattnet. Om du är intresserad. 

  • Anonym (Nyfikenochvillveta)

    Anonym (Båda): 
    Du var kåt, men ville inte ligga med din partner? Men en person som är kåt OCH vill ligga med sin partner, men ändå är otrogen? Och med samma person? Som den har haft en relation med förr.

    Försöker förstå situationen jag är i.

  • Anonym (Nyfikenochvillveta)

    #4 hittade tyvärr inte. 

  • Anonym (Fjongen)
    Anonym (Nyfikenochvillveta) skrev 2022-06-03 12:58:04 följande:

    Anonym (Båda): 
    Du var kåt, men ville inte ligga med din partner? Men en person som är kåt OCH vill ligga med sin partner, men ändå är otrogen? Och med samma person? Som den har haft en relation med förr.

    Försöker förstå situationen jag är i.


    En person som är kåt och vill ligga med sin partner. Men partnern är ointresserad. Detta är nog det vanligaste. Det är väl avsevärt värre om man har ett bra sexliv "hemma" men ändå knullar runt?
  • MammAmma
    Anonym (Nyfikenochvillveta) skrev 2022-06-03 13:00:15 följande:

    #4 hittade tyvärr inte. 


    Hm, om du är på mobil och inte har redditappen installerad måste du välja att öppna länken i webbläsaren. Annars vet jag inte varför det inte fungerar för dig. 
  • Anonym (Nyfikenochvillveta)

    #7 (Fjongen)

    Ja sexet är bra hemma, men personen är ändå otrogen. 

  • Anonym (Fjongen)
    Anonym (Nyfikenochvillveta) skrev 2022-06-03 13:20:05 följande:

    #7 (Fjongen)

    Ja sexet är bra hemma, men personen är ändå otrogen. 


    Då kan jag tycka det är rätt dåligt gjort ja. Ett dåligt sexliv och ointresserad partner gör ju att man kan förstå det mer ändå.
Svar på tråden Har du varit otrogen eller bedragen?