Anonym (XKX) skrev 2022-09-27 11:14:04 följande:
Jag var otrogen när jag var yngre, för att min dåvarande varit otrogen mot mig. Det var väl en "hämnd". Var inte speciellt kär i honom ändå, så det kvittade liksom.
Har blivit bedragen senare i livet med en man jag var sambo med, hade inga barn ihop men jag har sen tidigare. Det har satt djupa ärr då jag blev lämnad som en blixt från en klar himmel med en för dyr bostad för mig att bo kvar i ensam och han stack med en 22-åring som han knullat i flera månader bakom min rygg. Fick gå flera år i terapi efter det och har mått skitdåligt. Mår bättre idag men kommer nog aldrig att komma över det helt.
Något jag förstått med åren är att den äldre gubbe som sticker med någon som är 22 själv fortfarande är 22 mentalt.
Ett par träffas när de är 22. De får barn. Hon tar hand om allt och mognar, växer genom uppgiften, men glömmer relatera i sin vuxenrelation. Hon får sex men vill inte ha honom i hasorna i köket. Han känner sig förminskad. Då träffar han en som matchar honom mentalt, en yngre kvinna, som bara ser hans sexuella erfarenhet och imponeras. Jämfört med de yngre killar hon har haft är han en gud i sängen.
De kanske blir ihop. Kanske upprepar sig historien, eller så har han snappat upp ett och annat i sin första relation, trots att han känt sig så förminskad då hon ställde krav, så att det nya paret blir mer jämbördigt även i hushåll och föräldraskap.
Men min poäng är att någon som först ligger med en 22-åring och sedan drar med henne är bara något att önska tillbaka för en kvinna som själv inte växt förbi mentalt. Å andra sidan har de få kvinnor som fortfarande är 20 i huvudet mycket att välja på. Många män är otroligt barnsliga upp i åren. Man häpnar, men deras partners tillåter ju detta, även uppmuntrar, då de inte kräver något av dem utom sex.