Inlägg från: Anonym (Old) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Old)

Hjälp mig vräka min sambo (piss-situation)

Du måste kontakta en jurist. Det är viktigt att du väljer rätt väg nu, definitivt behöver du initiera bodelning så att den bollen är i rullning. En jurist bör också ha koll på vad som gäller angående att vräka honom när du står på kontraktet men att ni flyttade in tillsammans. Och, som flera skrivit, kontakta även hyresvärden.

• Anonym (Old)
    Anonym (...) skrev 2022-06-04 18:26:03 följande:

Vad jag har hört krävs det rätt mycket för att han ska få ta över ditt kontrakt om det var din köttid och du som står på kontraktet även om ni flyttade in samtidigt. Ring och hör med hyresvärden. Skulle han kräva bodelning så har ju du också barn som behöver boende.

Som jag förstod det är barnen gemensamma så dom behöver ju lika mycket boende hos pappan som hos mamman. Bodelning bör de ju göra oavsett situationen med lgh.
  • Anonym (Old)
    Anonym (M) skrev 2022-06-06 13:13:57 följande:
    Skulle kolla upp ordentligt om alternativ 1 verkligen är lagligt om jag var TS, innan jag gjorde något sånt. Om det är olagligt och mannen amäler det så blir det ju nya problem för TS.
    Sätter en femma på att det är egenmäktigt förfarande. TS måste göra en bodelning först av allt.
Svar på tråden Hjälp mig vräka min sambo (piss-situation)