• Anonym (Barnlängtan)

Har man långvarig värk vid missfall?

Haft ?mensvärk? i 5 dagar och röd blödning i 3 dagar. bara kommit lite i bindan, det mesta blodet har kommit när man torkat sig. 
    Är i vecka 7+1 om jag fortf är gravid. 
    Min fråga är om man kan ha värk så länge vid missfall eller om detta kan handla om växtvärk? 

Har bokat privat ul på tisdag för att få veta men undrar ändå om ni har några erfarenheter av värk + blödning. 

• Svar på tråden Har man långvarig värk vid missfall?
  • Anonym (4)

Mina tidiga m.f blödde jag mer än vanlig mens och hade rejält ont, men under kort tid. Några timmar kanske. Vid de senare helt hysteriskt ont och forsat blod. Haft molvärk med båda barnen, det kändes helt annorlunda mot missfallssmärta. Och jag har blött rejält som gravid också och det gick bra. Så det trista svaret är att endast VUL ger svar.

• Anonym (Barnlängtan)

Tack för ett lugnande svar, jag har mer en irriterande värk hela tiden samt blödning (men som nu har börjat avta) 
    Inte kommit ut några klumpar eller plötslig smärta. 

Får helt enkelt se på tisdag om det finns ett foster kvar. 

• Anonym (4)

Den största skillnaden mellan mina missfallsblödningar och den ofarliga v.7 med första barnet var att blodet var "rent", dvs inget slem, inga klumpar utan bara rött och tunt. Däremot så mycket att det krävdes binda och jag blödde totalt en vecka. Jag håller en tumme för dig! 

Svar på tråden Har man långvarig värk vid missfall?