• Barbrastreisand

    BIM JULI -22

    Hej! 
    Nu har vi bestämt oss för att försöka få ett syskon. Mensen bör dyka upp nu i dagarna och därefter börjar nedräkningen till ägglossning och därefter BIM (~11juli)

    Hade varit roligt att följas åt!

  • Svar på tråden BIM JULI -22
  • Pörny

    Jag hoppar in här, jag väntar in mens på lördag/söndag och sen ska vi börja försöka för en liten trea. Så BIM typ 9 juli. 

  • Jojjans

    Hej, jag hoppar också in här! 


    Mensen kom idag så nu börjar resan mot småsyskon! Första försöket fö denna gång. Äl blir nog 22/6, och bim 5/5. 


    Jag är 36 och har ett barn sen innan, en snart 3-åring, och började längta efter syskon för drygt ett år sen. I september förlorade vi en bebis i vecka 21, så det är med blandade känslor jag går in i den här resan, men just nu är jag mer förväntansfull än orolig. 

    kan ni inte berätta lite om er?

  • Barbrastreisand
    Jojjans skrev 2022-06-07 22:17:27 följande:

    Hej, jag hoppar också in här! 


    Mensen kom idag så nu börjar resan mot småsyskon! Första försöket fö denna gång. Äl blir nog 22/6, och bim 5/5. 


    Jag är 36 och har ett barn sen innan, en snart 3-åring, och började längta efter syskon för drygt ett år sen. I september förlorade vi en bebis i vecka 21, så det är med blandade känslor jag går in i den här resan, men just nu är jag mer förväntansfull än orolig. 

    kan ni inte berätta lite om er?


    Vad tråkigt att höra vad du gått igenom, hoppas du du får ett plus snart! 
    Jag är 30år och har ett barn som är 17 månader. Hade tänkt vänta lite till men första tog 7månader innan plus, så vi tänker det är lika bra att börja försöka. Har även en äggledare kvar nu så hoppas inte det ska försvåra något denna gång..

    Har tydlig fertil sekret men har även förberett med ägglossningstest som jag tänkt ta :) 

    BIM
    5/7 Jojjans
    9/7 Pörny
    11/7 Barbrastreisand 
  • Jojjans
    Barbrastreisand skrev 2022-06-08 01:30:35 följande:
    Vad tråkigt att höra vad du gått igenom, hoppas du du får ett plus snart! 
    Jag är 30år och har ett barn som är 17 månader. Hade tänkt vänta lite till men första tog 7månader innan plus, så vi tänker det är lika bra att börja försöka. Har även en äggledare kvar nu så hoppas inte det ska försvåra något denna gång..

    Har tydlig fertil sekret men har även förberett med ägglossningstest som jag tänkt ta :) 

    BIM
    5/7 Jojjans
    9/7 Pörny
    11/7 Barbrastreisand 

     


    för mig är nog inte plusset det största, utan att få passera typ vecka 25 så att jag vet att barnet kan överleva utanför livmodern. Men ja, för att komma dit behövs ju ett plus först. men jag är faktiskt lite rädd för plusset, för det betyder att det finns något att förlora.

    har du haft ett utomkveds som gjorde att du fick ta bort äggledaren? 


    jag brukar känna av äl tydligt, men är ändå lite sugen på att köra med äl-test mest för att det är spännande. Men VARJE gång på första försöket som  vi försökt bli gravida så har min ägglossning blivit försenad, antagligen pga stressen att dra igång processen. Mycket märkligt. 

  • Stinajohannas

    Hoppar in här jag med!
    gick igenom ett MA vecka 11 (slutat växa v7) började blöda av mig själv 9 maj i 2 veckor sen belv jag skrapad och blödde yttligare en vecka , var ?blödningfri? i  1 vecka och igår kom mensen så jag hoppas att ÄL sätter i gång som vanligt och borde då ha ÄL 20 juni typ. Har inga barn sen tidigare utan detta blir vårt andra försök och hoppas på ett plus och Allt går vägen denna gång <3

  • locoz

    Hej! Jag hänger på här! Andra försöket :) 

    BIM
    3/7 Locoz
    5/7 Jojjans


    9/7 Pörny
    11/7 Barbrastreisand 
  • Barbrastreisand
    Jojjans skrev 2022-06-08 12:51:19 följande:

     


    för mig är nog inte plusset det största, utan att få passera typ vecka 25 så att jag vet att barnet kan överleva utanför livmodern. Men ja, för att komma dit behövs ju ett plus först. men jag är faktiskt lite rädd för plusset, för det betyder att det finns något att förlora.

    har du haft ett utomkveds som gjorde att du fick ta bort äggledaren? 


    jag brukar känna av äl tydligt, men är ändå lite sugen på att köra med äl-test mest för att det är spännande. Men VARJE gång på första försöket som  vi försökt bli gravida så har min ägglossning blivit försenad, antagligen pga stressen att dra igång processen. Mycket märkligt. 


    Förstår, menade såklart ett plus som stannar! Kan inte ens föreställa mig vad du gått igenom, sen oron för allt. I svår stunder försöker jag tänka positivt, att allt har en mening och att allt kommer bli bra (hur kliché det än låter). 

    Nej fick en infektion pga varböld som var vid äggstocken/äggledaren. Om jag får ett plus lär jag ju bli tokorolig för utomkveds! 

    Brukar bli så, ska bli intressant och se hur min äl beter sig ju nu när man vill försöka haha! 
  • Jojjans
    Barbrastreisand skrev 2022-06-08 16:32:12 följande:
    Förstår, menade såklart ett plus som stannar! Kan inte ens föreställa mig vad du gått igenom, sen oron för allt. I svår stunder försöker jag tänka positivt, att allt har en mening och att allt kommer bli bra (hur kliché det än låter). 

    Nej fick en infektion pga varböld som var vid äggstocken/äggledaren. Om jag får ett plus lär jag ju bli tokorolig för utomkveds! 

    Brukar bli så, ska bli intressant och se hur min äl beter sig ju nu när man vill försöka haha! 

     Tack, vad gullig du är. men ja, det är verkligen så, det har varit en speciell resa att komma hit. Först fick vi ett missfall i vecka 16. Sen ett missfall i vecka 6. Sen föddes första barnet i vecka 34. Sen förlorade vi lillasyster i vecka 21 pga för tidig förlossning. men trots allt så kan jag ändå se att jag lärt mig saker på den vägen jag gått. klyschor är ju ofta klyschor för att det ligger nåt i dem.. men gud så mycket det finns att oro sig för, även efter plusset!

    men just nu känns det spännande, så kul att börja försöka tycker jag. Vi får se hur det känns om det dyker upp ett plus?

    håller tummarna för att det ska bli en positiv Tråd! :)

  • Pörny

    Men oj Jojjans vad ni gått igenom, hoppas det går vägen denna gång :) 

    jag är 36 och har 2 som nu är 9 och 6 så detta blir en sladdis, har ett missfall i september sen slutade vi försöka ett tag men nu kör vi igång igen :) håller tummarna för er andra :) 

  • villhaflerbarn

    Hallå! 

    Jag hakar också på här. Fick barn för ca 10 månader sen. Började äta p-piller för 2 månader sen men mår inte bra av dom. Så nu slutar jag. Så får vi se om det blir ett till syskon eller inte. Har 3 pojkar nu så drömmen vore att få en flicka. =D

    Har dock hört av ett medium (om man nu tror op sånt, vill inte ha någon diskussion om de) att jag bara kommer få pojkar.. Hon sa också att jag kommer få barn igen om ca 3 år ^^

Svar på tråden BIM JULI -22