• Guldnovan

TIPS PÅ HUR MAN BLIR GRAVID SNABBT

4 barn och aldrig ens funderat på ägglossning eller tid på månaden. Oskyddat sex räckte. 

• Guldnovan
    midnattsängel skrev 2022-06-07 18:22:08 följande:
    Hur ofta hade ni sex då?
    Ingen aning. Bara som vanligt. Inget "göra barn-sex" Man blir ju gravid ändå om man kör oskyddat. (Om man inte tillhör de som behöver hjälp tillslut) 
    ..
  • Guldnovan
    midnattsängel skrev 2022-06-07 18:37:00 följande:
    Jag tänkte bara eftersom vissa har sex flera gånger i veckan medan andra har det mer sällan.
    Det spelar ju ingen roll hur ofta. Nr 2 blev jag gravid med när 1 var 5 månader och det var säkert inte ofta vi låg då. 
    Det krävs ju bara en gång. 
  • Guldnovan
    midnattsängel skrev 2022-06-07 19:00:50 följande:
    Visst är det så att det bara krävs en gång, men har man inte sex så ofta är det ju viktigare att hålla koll på äl, om man nu vill bli gravid...
    Men om man vill bli gravid och inte har sex så ofta....Hur tänker man då? 
  • Guldnovan
    midnattsängel skrev 2022-06-07 20:12:43 följande:
    Man kanske har ganska låg sexlust? Man kan ju ha det utan att det är nåt fel eller nåt man lider av. Sen är det ju bara under några dagar varje månad som det är troligt att man kan bli gravid.

Är ju inte sämre att ha sex ofta såklart, och definitivt enklare om man inte vill/orkar hålla koll på när man kan bli gravid.
    Ok. Ingen av våra är planerade mer än att jag slutade med p-piller och sen fick det bli som det blev. Ingen koll på nånting öht. Men jag blev alltid fort gravid. 
Svar på tråden TIPS PÅ HUR MAN BLIR GRAVID SNABBT