Inlägg från: midnattsängel |Visa alla inlägg
  • midnattsängel

TIPS PÅ HUR MAN BLIR GRAVID SNABBT

Anonym (O.) skrev 2022-06-07 17:51:54 följande:

Ha sex på rätt tidpunkt i månaden. Har aldrig mixtrat med något annat än att litat på kroppen och dess signaler på ägglossning. Vart gravid 5 gånger och har 4 barn varav alla blivit till relativt enkelt. Andra, första, fjärde försöket och en hoppsan. 

Men det som fungera för en funkar inte för en annan. Alla har olika förutsättningar men det händer när det händer och inget ovanligt att de tar upp till 1 år.. 

Vet du när du blev gravid då? Hade ni sex flera gånger?
  • midnattsängel
    Guldnovan skrev 2022-06-07 18:03:22 följande:

4 barn och aldrig ens funderat på ägglossning eller tid på månaden. Oskyddat sex räckte. 

Hur ofta hade ni sex då?
  • midnattsängel

Antingen ha sex minst 2ggr i veckan (med några dagars mellanrum) eller ha koll på äl och ha sex några gånger i samband med den.

Även att man drar ner på alkohol om man dricker en del.

Jag ska testa spermievänligt glidmedel.

• midnattsängel
    Guldnovan skrev 2022-06-07 18:33:40 följande:
    Ingen aning. Bara som vanligt. Inget "göra barn-sex" Man blir ju gravid ändå om man kör oskyddat. (Om man inte tillhör de som behöver hjälp tillslut) 
    ..
    Jag tänkte bara eftersom vissa har sex flera gånger i veckan medan andra har det mer sällan.
  • midnattsängel
    Guldnovan skrev 2022-06-07 18:47:11 följande:
    Det spelar ju ingen roll hur ofta. Nr 2 blev jag gravid med när 1 var 5 månader och det var säkert inte ofta vi låg då. 
    Det krävs ju bara en gång. 
    Visst är det så att det bara krävs en gång, men har man inte sex så ofta är det ju viktigare att hålla koll på äl, om man nu vill bli gravid...
  • midnattsängel
    Guldnovan skrev 2022-06-07 20:00:52 följande:
    Men om man vill bli gravid och inte har sex så ofta....Hur tänker man då? 
    Man kanske har ganska låg sexlust? Man kan ju ha det utan att det är nåt fel eller nåt man lider av. Sen är det ju bara under några dagar varje månad som det är troligt att man kan bli gravid.

Är ju inte sämre att ha sex ofta såklart, och definitivt enklare om man inte vill/orkar hålla koll på när man kan bli gravid.
Svar på tråden TIPS PÅ HUR MAN BLIR GRAVID SNABBT