Planera skilsmässa långt innan?
Jag tycker att du tänker rätt ts.
Man vet aldrig och man känner ingen, allra längst inne.
Jag blev lurad av min exman, det handlade inte om några större summor men ändå. Han tömde vårt gemensamma sparkonto iallafall, och sen hade han mage och begära att jag skulle dela på fakturan på eldningsoljan. Det kunde han ju glömma.
Hade väl ändå tur då han bara lämnade allt och gick, alla möbler och prylar fick jag. Allt utom TVn.
Sen stod jag där med huset som skulle säljas, tömmas och städas. Städfirman bidrog han med exakt noll kronor till.
Vi var bittra fiender länge och jag längtade efter att vårt barn skulle bli myndig så att jag aldrig mer skulle behöva han med karlfan att göra... men när det väl hände hade vi grävt ner stridsyxan och blivit vänner.
Idag är vi mycket goda vänner, men allt det där som hände har vi aldrig någonsin tagit upp till diskussion. Jag tror att det skulle kosta oss vänskapen som tog mer än tio år att hitta tillbaka till. Och det är det inte värt.
Ett tag umgicks vi så flitigt att vårt barn faktiskt frågade om vi var ihop igen! Det är vi inte. Och kommer aldrig att bli. Även om jag tror att han skulle vilja det.