• Anonym (Velig)

Vad ska ni ha på er på era barns skolavslutningar ?

Behöver tips, känner jag hittar inga snygga klänningar här hemma och är tidigt gravid och svullen så sitter inget bra. Den enda klänningen som är ok hade jag mycket förra sommaren, kan man ha den på avslutningen? Köper ni alla nytt ?Sedan finns risk för regn också .

• Svar på tråden Vad ska ni ha på er på era barns skolavslutningar ?
  • Anonym (Kina)

Jag brukar ha mina vanliga vardagskläder. I år ska jag gå tillbaka till jobbet efteråt, så jag kommer ha de kläder jag ska ha resten av dagen. Kan inte minnas att någon annan heller brukar vara finklädd, förutom barnen alltså. 

• Drottningen1970

Finns det ens föräldrar som köper nya kläder till sig SJÄLVA till skolavslutningen? Måste säga att tanken inte ens slagit mig. Jag klär mig för en vanlig dag på jobbet. Att barnen får nya kläder till skolavslutning är ju vedertaget, men att folk skulle springa och köpa nya kläder till sig själv bara för att det är skolavslutning har jag aldrig hört talas om. Är det nåt nytt fenomen som helt gått mig förbi?

Med det sagt så kan jag erkänna att jag på dagens avslutning noterade några föräldrar som var osedvanligt uppklädda med höga klackar, korta kjolar och glitter. Det såg jättekonstigt ut.

• Anonym (Göteborgare)

Jeans, gympaskor och så piffar jag till det med någon finare topp.
    Det är ju barnen som ska glänsa.

• Anonym

Helt vanliga vardagskläder

• Anonym (Mammis)

Vanliga kläder. 

• Anonym (Lågstadielärare)

Jag har nästan aldrig kunnat gå på mina barns avslutningar, men hade väl vanliga kläder då, antar jag. 
    Som lärare brukar jag ta något lite finare, somrigt. (klänning, byxor/kjol och blus etc. Inte jeans just denna dagen)
    Barnen är ofta lite finklädda, men föräldrarna ser ut som vanligt, kanske något finare än vanligt om de brukar komma och hämta i väldigt vardagliga kläder i vanliga fall. 

• Tvillingarna14

Inget nytt, men väl dock en omlottklänning från garderoben som matchas med rött läppstift (nytt). Kul att klä upp sig lite ju. 

• FuckGoggleAskMe
    Hahaha har aldrig klätt upp mig inför skolavslutningen och lär nog inte göra det i år heller, är glad om inte alllt ställs in pga Corona. 
  • Anonym (XXX)

Det är väl klart att du kan ha samma klänning - om den inte är helt urblekt i fläckar och hänger i trasor!

Jag tycker att en enkel bomullsklänning passar- ej urringad och knälång eller längre. Gärna blommig eller pastellfärgad. Tänk "sommarljuvt och städat". Sedan kan du ha en kavaj eller virkad kofta ovanpå klänningen, om det är svalt. Pumps med 3-4 cm:s klack, inte mer.   

• Gameofthrones

Svart klänning axellös eventuellt kavaj till. 
    Klackskor. Inget märkvärdigt. De va de jag hade på mig idag 

• Gameofthrones

Svart klänning axellös eventuellt kavaj till. 
    Klackskor. Inget märkvärdigt. De va de jag hade på mig idag

• Gameofthrones

Har du ingen Maxiklänning? 

• Anonym (Förälder)

Brukar ha en vardagsklänning, inget särskilt. Mina barn lär ha sina vanliga kläder i år. Försökt med skjorta men icke...
    Är ju bara en avslutning som är klar inom 1 tim. Förra året var äldsta sonen inte ens med. 

• Anonym (Maria)

Klart du kan ha en klänning från förra året. Ta med paraply och någon jacka som passar. 
    Nej köper inget nytt. Köpte till barnen. Vi var lite uppklädda på sonens som slutade 9:an häromdagen. Betoning på mycket lite. Det är ju inte student trots allt. 

Idag slutar yngsta 10 och en lite äldre, där är inga föräldrar med. Skönt. 
    Yngstas skola däremot ska försöka hinna titta. Men kommer ha jeans, enkel blus, skor och en vårjacka på mig. Inget speciellt. 

• Anonym (bara)
    Anonym (Velig) skrev 2022-06-09 21:36:04 följande:
    Vad ska ni ha på er på era barns skolavslutningar ?

Behöver tips, känner jag hittar inga snygga klänningar här hemma och är tidigt gravid och svullen så sitter inget bra. Den enda klänningen som är ok hade jag mycket förra sommaren, kan man ha den på avslutningen? Köper ni alla nytt ?Sedan finns risk för regn också .

Jag har nog bara haft mina vanliga vardagskläder på mig vid såna tillfällen. Skulle väl klä upp mig lite för studenten, men inte vid de andra avslutningarna.
Svar på tråden Vad ska ni ha på er på era barns skolavslutningar ?