• Postman

Matpriser som stiger

Jag är inte så bekymrad, än kanske jag ska tillägga. Jag har bra ekonomi och sen kan jag tycka att det är bra om det blir lite dyrare, då kanske folk ser ett värde i det och inte tokkonsumerar eller slänger som jag tycker att väldigt, väldigt många gör idag.

Jag har stor respekt också för att det finns grupper i samhället som av en eller annan anledning inte har råd, det är förstås väldigt beklagligt och tråkigt men ska vi tänka på miljön så är det ohållbart med låga priser och oändligt inflöde av allehanda mat. 

• Postman
    Anonym skrev 2022-06-13 19:31:12 följande:
    Du har gott om pengar och tycker att det är jättebra att maten blir dyr. Ok, då vet vi. En sak till jag vet nu är att jag aldrig mer kommer att ta det du skriver på allvar.

Ja jag är lyckligt lottad som har en bra ekonomi så jag inte är så känslig för prishöjningar, än kanske man ska säga för mycket kommer bli allt dyrare tror jag. Ja jag tycker det är bra om vissa onödiga varor blir dyrare, det konsumtionssamhället vi har idag fungerar inte om vi vill överleva. Om det blir dyrare så kommer folk att tänka dig lite mer för vad och hur de konsumerar. Du behöver absolut inte ta mina inlägg på allvar, du vet att du kan till och med hoppa över dom serru. ;)
Svar på tråden Matpriser som stiger