Inlägg från: Anonym (Fk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fk)

Matpriser som stiger

SaraL77 skrev 2022-06-10 12:01:09 följande:

Varför är du förtidspensionär? Orkar du ta hand om 4 barn så orkar du definitivt jobba.

För att man faktiskt tittar på arbetsförmågan efter livsförmågan. Man måste orka leva först, sen ska man orka jobba ovanpå det. Inte tvärt om. 
  • Anonym (Fk)
    SaraL77 skrev 2022-06-10 12:16:59 följande:
    Nej, det gör man definitivt inte. Oroväckande om du på riktigt arbetar som utrdare på fk. Är du en simpel handläggare så förstår jag att du inte begriper att läsa och förstå lagtext och prejudikat.
    Ju, det gör man. Man måste först, om man har en skada eller funktionsnedsättning, klara livsföringen. Sen kan man titta på arbetsförmågan.
  • Anonym (Fk)
    Anonym skrev 2022-06-13 19:29:28 följande:
    För svamp och bär växer ju året om. Och ingen bor långt ifrån både hav och sjöar.
    Grattis till bottenkommentaren.
    Alla är också pigga och friska, har rätt kunskaper för att skörda och Omhänderta, och absolut också tiden och platsen som krävs. 
  • Anonym (Fk)
    Friger skrev 2022-06-18 10:44:05 följande:

Visste om den här matbristen. Den är känd sedan i höstas. Mycket av krisen orsakad av oansvarig politik. Man har lagt ballen i en råttfälla och bett en självvald president att hålla upp bygeln medans man springer runt och sjunger Hakuna Matata. Han började strypa energitillförseln redan förra våren. Därmed begränsades tillgången på konstgödsel bland annat.

Presidenten i USA höll en presskonferens tidigare i år om exakt samma sak. Han använde rätt kraftiga ord. Men som vanligt inte en käft som tror på saken förrän de märker att kylskåpet är tomt.

Köpte på mig mat på en grossistfirma. Har hundratals kg mat. Bor på landet med ett flertal frysar och hela rum för matförråd som byggdes på den tiden när man lagrade mat över säsongerna.

Lever av det förrådet mest. Kompletterar med sådant som inte går att lagerhålla på något bra sätt bara.

Nu tror jag väl inte på svält i det här landet. Men det är ju ändå trevligt att ha köpt maten billigt.

Grattis till dig. Själv bot jag I en etta med halv kyl/frys och utan officiellt skafferi. 
Svar på tråden Matpriser som stiger