Inlägg från: Anonym (Teddy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Teddy)

Matpriser som stiger

SaraL77 skrev 2022-06-10 12:01:09 följande:

Varför är du förtidspensionär? Orkar du ta hand om 4 barn så orkar du definitivt jobba.

Jösses...
  • Anonym (Teddy)

Jag känner exakt samma sak. Oro inför mat och bränslepriserna.

• Anonym (Teddy)
    FuckGoggleAskMe skrev 2022-06-18 11:26:51 följande:
    Nej det var nog långsökt av mig att tro att du var ett troll, bara för att du hånar solidariteten till Ukraina och skriver om att straffa ryska barnfamiljer, korrupta Ukraina etc och samtidigt hävdar att sanktionerna mot Ryssland inte gör någon skillnad. Så skulle ju aldrig ett troll skriva. 

Min familj kommer varken att behöva gå hungrig eller bli hemlös för att västvärlden stödjer Ukraina. Vilka i tex Sverige tror du kommer att behöva göra sig av med sina bostäder pga att väst står på Ukrainas sida? Har du fler skräckscenarion att skrämmas med?

Ja jag tycker att det är bra att skicka vapen till ett land som blir anfallet, ockuperat och sönderbombat så att de får hjälp att försvara sig. Tycker du att andra länder ska blunda medan Ukraina förstörs och ockuperas?

Sverige har inte skapat någon konflikt med Ryssland. Ryssland har däremot skapat en konflikt med västvärlden.  

Nej jag tänker inte skriva en uppsats här om historiken bakom Rysslands invasion eller om vad som pågår nu i Ukraina, det får du ta reda på själv. 

Så dumt av mig att tro att du är ett troll, nu är mitt tidigare inlägg bortplockat (moderatorerna tyckte tydligen också att jag var dum) men eftersom du citerade det, kan det fortfarande läsas. 
    Vad är det med moderatorerna på familjeliv? Tar dom bort allt som blir anmält? Verkar så vilket är både nonchalant och stor lathet. Så fort man nämner troll så åker stora blåslampan fram.
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Lady) skrev 2022-06-19 18:37:30 följande:

tror inte ryssarna känner samma. De har redan stängt av elen till de länder som deltar. men det hänger såklart inte ihop. det sänder en del signaler till Ryssland att sända vapen till konflikt i Ukraina jo. nu är inte Ukraina det enda landet vi sänt vapen till utan även flitigt varit med och bombat Libyen bland annat 

Kanske du ska börja med att lyssna på vad ryska politiker har att säga om saken? 

nej förresten - de är säkert också vara troll som sprider propaganda- glömde det!! Lyssna du enbart på DN osv stäng öronen och vänta och se helt enkelt. säkert uppmuntrar du militär upprustning från Nato och usa här. Inte heller det är en krigsförklaring mot Ryssland får vi se sen hoppas du har rätt alltid bra att välja sida i kriget speciellt om man är granne med en stormakt som man dessutom hade mycket handel med 

bättre vi köper olja från Venezuela och saudi - de är mer demokratiska länder än Ryssland usch och fy på dumma Ryssland 

Ska vi lyssna på ryska politiker? Du menar samma människor som säger att dom inte har invaderat Ukraina och att kriget inte är ett krig?
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Lady) skrev 2022-06-19 18:50:23 följande:

Kan tillägga att vapnen vi skickar dit redan hamnat i orätta händer (bland annat azovbetaljonen) och flera av dessa vapen säljs redan på nätet. 

Du menar den bataljon som försökte skydda Mariupol från ryssarna i en månads tid? Och som nu är försvunna, kidnappade av den ryska militären? Du kallar det orätta händer, jag kallar det rätta händer. 
Svar på tråden Matpriser som stiger