• natta83

Känns hopplöst

Hej hej, jag vet inte hur jag ska skriva men hur som helst så har jag och min sambo försökt att få ett till barn nu ett tag, men det vill sig inte riktigt.
    Förra året i februari gjorde jag en abort för jag hade precis börjat plugga igen och hade inte tid helt enkelt, i samband med det satte jag inn en koppar spiral som jag sen tog ut i juli för att jag ville bli gravid, sen dess har jag inte haft min mens, vad kan ha hänt jag kan ju inte bli gravid om jag inte får mens och ägglossning nångång??!
    Nån som har erfarenhet av detta?

• Svar på tråden Känns hopplöst
  • TheBlueRose

TS,,hur länge har ni försökt alls?..

Det tar normalt runt 7mån..Men du har först efter 1år söka hjälp å utredning...

Men du har blivit gravid en gång innan,,så ni funkar öppenbarligen. Så ge inte upp, det kan ta uppåt 2år innan man blir gravid. Det är en normal tid för många läkare...

• natta83

Vi har försökt sen i augusti, men det är ju det att jag har ingen mens!

• TheBlueRose

TS,,har du INGEN mens, så måste du ringa din gynläkare, för att få utskrivet Pergotime,,, eller Primolut-Nor....

Du kan ju inte veta om du har nån ÄL då du inet har mens,,lita svårt att hålla koll på sånt då ...

Man kan ha ÄL även om man inte har mens..Men som sagt du skulle nog bli ruinerad på kuppen om du skulle kolla med ÄL-stickor...

Så ring din läkare...

• natta83

?? Vad är det för piller då?

Jag är ju lite överviktig dårå så jag är rädd att läkaren ska påpeka detta!
    Men jag har jämt haft oregelbunden mens även när jag intevar överviktg för herrans massa år sen...:-/

• TheBlueRose

TS,,det är piller som sätter igång ÄL...

Men jag tycker att du ska ringa din läkare..Att sitta å vänta ut en sådan sak förspiller bara en massa tid....

• natta83

ok men vart ska man vända sig? till gyn eller sin vanliga husläkare på vårdcentralen?

• TheBlueRose

till din gynläkare......

• natta83

Men jag har ingen, då är det väl bara då attringa dit ändå va??
    Tack för hjälpen och känner mig lite gnällig över mitt lilla problem när du kanske har det värre... men stort tack!

• TheBlueRose

Nädå,,du är inte gnällig..Du ringer bar till kvinnokliniken där du bor å begär att få en tid. mer än så är det inte .

Svar på tråden Känns hopplöst