• Fre 10 jun 17:48
    909 visningar
    2 svar
    2
    909

    Resebyrå håller inne med återbetalning - betalningsföreläggande rätt väg att gå?

    Hej, 

    Vår flygresa, köpt via svensk resebyrå, blev inställd i samband med covid19-utbrottet. Flygbolaget har gjort en återbetalning till resebyrån och resebyrån har godkänt återbetalning till oss.

    Problemet är att resebyrån sen inte har betalat ut pengarna till oss. De förbereder utbetalning, heter det. Detta har de gjort i 18 månader, sedan återbetalningen godkändes.

    Resebyrån har alltså hållit inne med vår återbetalning i 18 månader.
    De svarar givetvis inte på telefon och enbart automatiska svar på mail.

    Är betalningsföreläggande via Kronofogden rätt väg att gå för att få vår återbetalning?

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Resebyrå håller inne med återbetalning - betalningsföreläggande rätt väg att gå?
  • Fre 10 jun 17:59
    #1
    +1
    TorstenFlink skrev 2022-06-10 17:48:19 följande:
    Resebyrå håller inne med återbetalning - betalningsföreläggande rätt väg att gå?

    Hej, 

    Vår flygresa, köpt via svensk resebyrå, blev inställd i samband med covid19-utbrottet. Flygbolaget har gjort en återbetalning till resebyrån och resebyrån har godkänt återbetalning till oss.

    Problemet är att resebyrån sen inte har betalat ut pengarna till oss. De förbereder utbetalning, heter det. Detta har de gjort i 18 månader, sedan återbetalningen godkändes.

    Resebyrån har alltså hållit inne med vår återbetalning i 18 månader.
    De svarar givetvis inte på telefon och enbart automatiska svar på mail.

    Är betalningsföreläggande via Kronofogden rätt väg att gå för att få vår återbetalning?

    Tack på förhand!


    Kontakta Konsumentverket och hör med dom hur du skall gå till väga.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Huami­g)
    Fre 10 jun 18:01
    #2
    TorstenFlink skrev 2022-06-10 17:48:19 följande:
    Resebyrå håller inne med återbetalning - betalningsföreläggande rätt väg att gå?

    Hej, 

    Vår flygresa, köpt via svensk resebyrå, blev inställd i samband med covid19-utbrottet. Flygbolaget har gjort en återbetalning till resebyrån och resebyrån har godkänt återbetalning till oss.

    Problemet är att resebyrån sen inte har betalat ut pengarna till oss. De förbereder utbetalning, heter det. Detta har de gjort i 18 månader, sedan återbetalningen godkändes.

    Resebyrån har alltså hållit inne med vår återbetalning i 18 månader.
    De svarar givetvis inte på telefon och enbart automatiska svar på mail.

    Är betalningsföreläggande via Kronofogden rätt väg att gå för att få vår återbetalning?

    Tack på förhand!


    Är det Detur?
Svar på tråden Resebyrå håller inne med återbetalning - betalningsföreläggande rätt väg att gå?
Logga in
Bli medlem