• Emeli000

    Kan det vara ett tidigt missfall?

    Fick idag en blödning 9 dagar innan mens, inte jätte mycket. Ut kom också denna klumpen, inget mer blod efter det 

    inget ont alls men ett svagt svagt positiv gravtest.. 

    några gissningar eller har någon haft liknande..? 


    tänker direkt att det är missfall men har också läst om ? slemklumpar? 
    får bara inte ihop det eftersom jag inte ska ha mens eller någonting.. kan jag kanske ändå vara gravid ? 

  • Svar på tråden Kan det vara ett tidigt missfall?
  • lipa3646

    Mer intressant o veta hur många dagar efter äl du är, jag skulle ta ett nytt g test om nån dag, jag håller tummarna att det går bra 

  • Emeli000
    lipa3646 skrev 2022-06-11 20:17:01 följande:

    Mer intressant o veta hur många dagar efter äl du är, jag skulle ta ett nytt g test om nån dag, jag håller tummarna att det går bra 


    Är två dagar efter! 


  • S23
    Emeli000 skrev 2022-06-11 20:24:33 följande:

    Nej, helt fel 4 dagar blir de, jag hade ÄL i söndags 


    4 dagar efter ägglossning? Då bör du inte kunnat få plus ännu? 
  • Jag är bara jag

    Man är inte ens gravid 4 dagar efter äl. Embryot fäster tidigast 5 dagar efter. Nåt plus är alltså helt omöjligt att få för det finns inget hcg. Även om man skulle råka få ett plus strax före BIM och sen börja blöda räknas det inte som m.f utan bara som en kemisk graviditet. Enda möjligheten i så fall är att du blev gravid förra cykeln.

  • Mortiscia80
    Emeli000 skrev 2022-06-11 20:24:33 följande:

    Nej, helt fel 4 dagar blir de, jag hade ÄL i söndags 


    Hur vet du att du hade ÄL i söndags? Dessutom är det sex dagar idag och inte fyra i så fall. Som redan skrivits, ägget har inte ens fäst i livmodern ännu.
  • Gimele

    Svagt posetivt, isf blev du gravid förra cykeln. Ägglossningtest visar posetivt även vid
    graviditet så om det var ett äl test du tog i söndags så var det nog graviditeten det blev posetivt av.
    För som dem ovan skriver kan du inte hunnit bli gravid än. 
    Klumpen kan tyda på ma, men av erfarenhet så borde det komma en kraftigare blödning. 

Svar på tråden Kan det vara ett tidigt missfall?