Anonym (Mamman) skrev 2022-06-12 14:35:56 följande:
Resa med 8 månaders, tips?
Vi kommer nästa månad resa utomlands och den yngsta är 8 månader, har aldrig rest med ett så litet barn tidigare.
Har ni som rest med så små barn tips på hur man reser smidigt? Något speciellt att tänka på? Är mest orolig för gallskrik osv och att det kommer störa alla andra.
Vi kommer resa i några timmar, mellanlanda i några timmar och sedan resa några timmar igen.
Jag har aldrig rest med så små barn men har utsatts för andra som gör det.
En mamma gick fram och tillbaka i kabinen under hela resan, nästan fyra timmar, för ungen tjöt som en siren så fort hon satte sig ner.
En annan byte bajsblöja på flygstolen så det stank skit i hela kabinen, hon bara skrattade och sa att så är det med bebisar... nej, det är det inte. De måste inte bytas på bland andra människor om det finns alternativ.
Jag utrustar mig alltid med silikonöronproppar när jag ska flyga. Bebisar är bebisar, de kan inte hjälpa det. Men föräldrarna kan.
Det borde finnas speciella platser för oss som vill slippa ungar som skriker, sparkar i stolsryggen och kladdar. Jag skulle vara villig att betala rätt mycket för det.