• MatildaLS

Jag tror jag börjar bli galen.

Jag tror på riktigt att jag håller på att bli galen, fy fan vad jobbigt det är att bara vänta och vänta. Lever embryot eller är det dött? Fick en liiiten koagulerad blödning i torsdags på kvällen + mensvärk (mensvärk har jag dock haft till och från redan innan jag visste att jag va gravid). I förrgår va det en väldigt ljus ljusrosa färg på pappret när jag torkade mig. Är enligt mina beräkningar i vecka 5+5. Allt jag kan tänka på är om det lever eller om det är en missed abortion, jag blir knäpp. Jag kan inte tänka på annat. vad fan ska jag göra??? Ska träffa barnmorska den 20/6 för inskrivningsmöte men då kollar dom ju ingenting. Hur länge ska jag behöva må såhär? Jag är inte ens glad längre att jag är gravid utan jag känner bara en stor oro och mår piss psykiskt? vad fan ska jag göra? vet inte ens hur jag ska känna. Förlåt att Jag är så negativ men vet Inte riktigt hur jag ska vända på Detta eller vad jag ska göra, behövde nog mest få ventilera och skriva av mig. Kanske någon gått igenom samma?

• Svar på tråden Jag tror jag börjar bli galen.
  • Majonnäs

Nu är du rätt tidigt men du skulle kunna boka en tid privat för vul och betala för det. Men då kanske i v 8. 

Är själv gravid i v 8 och igår kväll började jag blöda, en hel del färskt blod. Fortsatte på morgonen endel  men mer åt det bruna hållet viket innebär att blödningen slutat. Va på vul i tisdags och såg bebisen förra veckan, ringde samma gyn idag och fick komma in . Bebisen levde och allt såg bra ut trots blodet. Så behöver inte betyds missfall men jag vet precis hur orolig man blir. Varifrån blödningen kom kunde hon inte säga men jag skulle fått mens de här dagarna och många får en blödning då. 

• Anonym (privat ultraljud)

Boka in ett privat ultraljud i V 8. Det är värt alla pengar i världen att slippa oron

• MatildaLS

Jag har bokat privat ultraljud men det är inte förrän den 30/6, så måste gå med den ständiga oron i 2,5 vecka till innan svar vilket känns för jävligt och tiden går ju så galet långsamt när man väntar på något. försöker hålla mig sysselsatt hela tiden men med alla hormoner i kroppen så vänder ju hela humöret så himla fort så helt plötsligt så kommer tårarna och oron blir övermäktig! Men får försöka kämpa på och stå ut!

• Majonnäs

Jag förstår dig precis. Man får försöka tänka på annat och hålla sig sysselsatt. Man vet ju att man inte kan styra över vad som händer men än dock blir jag nervös varje gång jag går på toan att det ska komma färskt blod igen. Nu blöder jag bara lite och brunt. Ursäkta detaljerna . 

• Jag är bara jag

Full förståelse. Efter 4 m.f och nästan 10 års försök var jag återigen gravid och blödde massor v.7. Så övertygad om ett 5:e m.f att jag inte ens bokade VUL. Gick väl till Mvc, men det händer ju inte mycket så värst tidigt där. Sen tyckte min privata gynläkare att jag ändå borde göra VUL innan det var för sent. Efter v.13 är det svårare att se. Så jag gick dit och jag har nog aldrig haft sån ångest som då! Eller blivit så oerhört chockad när läkaren sa att fostret levde! Jag väntade mot alla odds första barnet. FörvånadGlad

Så egentligen kan du bli "galen", tro på m.f, förtränga alla känslor, storstäda varje dag, hoppas eller göra vad du vill eller boka VUL eller låta bli. Inget av det påverkar ju. Men för att slippa grubbla så gör ett VUL. Var inte så "feg" som jag. För det mesta går det faktiskt bra. De flesta gravida får barn. {#emotions_dlg.flower}

• MatildaLS

jag ska ringa en privat gynekolog imorgon och hoppas att dom vill hjälpa mig trots att det fortfarande är såpass tidigt! Går in i vecka 7 på onsdag enligt mina beräkningar så de borde ju se hjärtslag och om inte så är det skönt att få det överstökat även om det givetvis kommer vara väldigt tråkigt. och vill dom inte hjälpa mig så lär jag bryta ihop där och då i telefonen för mina humörsvängningar är inte att leka med! Trodde inte det kunde vara så illa innan jag själv blev gravid men jösses vad humöret kan svaja! stod och grät när jag diskade idag för jag såg mig själv i spegeln och kände mig så äcklig och ful, wtf liksom, hahaha! 

• Anonym (Mm)
    MatildaLS skrev 2022-06-13 22:29:49 följande:

jag ska ringa en privat gynekolog imorgon och hoppas att dom vill hjälpa mig trots att det fortfarande är såpass tidigt! Går in i vecka 7 på onsdag enligt mina beräkningar så de borde ju se hjärtslag och om inte så är det skönt att få det överstökat även om det givetvis kommer vara väldigt tråkigt. och vill dom inte hjälpa mig så lär jag bryta ihop där och då i telefonen för mina humörsvängningar är inte att leka med! Trodde inte det kunde vara så illa innan jag själv blev gravid men jösses vad humöret kan svaja! stod och grät när jag diskade idag för jag såg mig själv i spegeln och kände mig så äcklig och ful, wtf liksom, hahaha! 

Försök att inte boka in det för tidigt, då kan det ju bli ännu mer jobbigt för dig om du förväntar dig hjärtslag men inte får se det och så kommer du vara ännu mer orolig tills du gör ett nytt och får se att allt är lugnt. Så boka hellre nån dag senare och vänta nån dag extra nu än att du hamnar i en jobbigare väntan och oro. :)
  • Majonnäs

Håller med ovan, många blir även tillbakaflyttade lite på vul vilket då också kan göra att man inte ser så mycket. Jag blev tillbakaflyttad 3 dagar den här gången och två med dottern trots vi gjorde ivf och jag visste allt där med datum. 

• Jag är bara jag
    Majonnäs skrev 2022-06-14 06:49:24 följande:
    Håller med ovan, många blir även tillbakaflyttade lite på vul vilket då också kan göra att man inte ser så mycket. Jag blev tillbakaflyttad 3 dagar den här gången och två med dottern trots vi gjorde ivf och jag visste allt där med datum. 
    Man ska inte bli flyttad efter IVF- då är b.f givet. Mitt första IVF-barn var betydligt större än normalt redan vid RUL, men inte blev jag flyttad inte.
  • MatildaLS

Jag gick på ett vul idag ändå faktiskt och allt såg jättebra ut tack och lov!!! Vi fick se det lilla embryot och gulsäcken och även ett litet hjärta som slog! Än är vi ju inte på den säkra sidan helt och hållet men känner sån lättnad! Hon tyckte att min beräkning stämde väldigt bra, vecka 7 (6+1)! Nu ska jag slappna av och bara njuta av att embryot lever just nu och växer som det ska och att jag ens har möjligheten att kunna och få vara gravid! har ett till ultraljud bokat i vecka 9 (8+1) att se fram emot och så hoppas vi att det fortsätter att utvecklas som det ska hela vägen in till vecka 40! 

Svar på tråden Jag tror jag börjar bli galen.