Hur får jag honom till att ta nästa steg?
Jag är kär i en kille som jag träffar regelbundet på professionell basis (vi kan låtsas att han är min frisör eller PT eller nåt, inte vården eller något annat med gränser på så sätt). Vi mailar också till varandra för att boka tider och han är alltid varm och positiv i tonen, när vi ses pratar vi långa stunder och lär känna varandra.Vi skrattar tillsammans och pratar om våra privatliv. På det stora hela väldigt positivt. Jag har sett en massa videos om kroppsspråk osv när en kille är intresserad och jag skulle säga att det stämmer in väldigt mycket där i hur han beter sig. Hans pupillrar är stora som tefat när han träffar mig t ex ;) Han speglar mitt kroppsspråk, sträcker på sig och såna saker.
Problemet är bara att jag inte vet om han är intresserad av mig ändå! Han har hittills inte antytt något som kan tolkas åt det hållet mellan raderna som killar ofta gör, utom att han var väldigt noga en gång med att påpeka att han är singel. Han tar inget steg för att ta det till nästa nivå, och jag undrar om han hindras av vår professionella relation och vad jag kan göra åt saken. Han vet också att jag nyss kommit ur en längre relation, kanske han inte vill tränga sig på pga det...? Nej, jag vågar inte bjuda ut honom på dejt själv rakt av så där... Men finns det något jag kan göra för att visa att det är ok, eller vad gör man...?