• Anonym (Längtar)

Hur får jag honom till att ta nästa steg?

Jag är kär i en kille som jag träffar regelbundet på professionell basis (vi kan låtsas att han är min frisör eller PT eller nåt, inte vården eller något annat med gränser på så sätt). Vi mailar också till varandra för att boka tider och han är alltid varm och positiv i tonen, när vi ses pratar vi långa stunder och lär känna varandra.Vi skrattar tillsammans och pratar om våra privatliv. På det stora hela väldigt positivt. Jag har sett en massa videos om kroppsspråk osv när en kille är intresserad och jag skulle säga att det stämmer in väldigt mycket där i hur han beter sig. Hans pupillrar är stora som tefat när han träffar mig t ex ;) Han speglar mitt kroppsspråk, sträcker på sig och såna saker.

Problemet är bara att jag inte vet om han är intresserad av mig ändå! Han har hittills inte antytt något som kan tolkas åt det hållet mellan raderna som killar ofta gör, utom att han var väldigt noga en gång med att påpeka att han är singel. Han tar inget steg för att ta det till nästa nivå, och jag undrar om han hindras av vår professionella relation och vad jag kan göra åt saken. Han vet också att jag nyss kommit ur en längre relation, kanske han inte vill tränga sig på pga det...? Nej, jag vågar inte bjuda ut honom på dejt själv rakt av så där... Men finns det något jag kan göra för att visa att det är ok, eller vad gör man...?

• Svar på tråden Hur får jag honom till att ta nästa steg?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Längtar) skrev 2022-06-14 19:02:55 följande:
     Nej, jag vågar inte bjuda ut honom på dejt själv rakt av så där... Men finns det något jag kan göra för att visa att det är ok, eller vad gör man...?
    Jag förstår att du inte vågar det. 
    Jag hävdar att det är vanligt att tjejer inte törs, utan vill att killen tar det steget.
    Jag har fel, säger många.

Många tjejer säger att man märker om en tjej är intresserad.
    Många säger att normala och sociala killar har lärt sig att läsa tjejers signaler.
    Så förhoppningsvis så vet han att du är intresserad, och han kommer ta första steget (om han är intresserad)
  • Anonym (Längtar)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-06-14 21:10:10 följande:
    Jag förstår att du inte vågar det. 
    Jag hävdar att det är vanligt att tjejer inte törs, utan vill att killen tar det steget.
    Jag har fel, säger många.

Många tjejer säger att man märker om en tjej är intresserad.
    Många säger att normala och sociala killar har lärt sig att läsa tjejers signaler.
    Så förhoppningsvis så vet han att du är intresserad, och han kommer ta första steget (om han är intresserad)
    I mitt fall har du rätt i alla fall :) Jag vill inte förstöra vår goda kontakt, tänk om jag har helt fel och han inte är intresserad utan bara trevlig och blir så obekväm att vi inte kan fortsätta ses! Det vore verkligen synd för han är så bra också på det han gör. Samtidigt visar hans kroppsspråk en del som inte går att dölja...

Ja jag hoppas att han förstår. Jag har inte visat så väldigt mycket själv heller förrän de senaste träffarna men jag vill inte vara för påflugen heller. Men även om han skulle börja förstå så är jag rädd för att han kanske inte själv heller vågar bryta den professionella barriären, eller att han håller tillbaka för att han tror att jag inte är redo. Det är jag på många sätt, men vi har inte pratat om sånt än så det kan ju inte han veta. Jag vill inte rusa in i något utan låta det ta tid, men jag skulle ändå vilja påbörja något, i lugn takt. Det vore en bra start att ändå känna att det verkligen finns något där, om du förstår.
  • Anonym (C)

Var en kvinna och våga! Vad är det värsta som kan hända? 

• Mandel

Fast om ni pratar massor under tiden som han ex klipper dig så är det väl inte så konstigt/svårt att klämma ur sig typ:
    Det är så lätt/kul att prata med dig, vill du ta en fika och fortsätta prata efter arbetstid någon gång?

Det är ju ingen fråga om en dejt utan ett fika med samtal med en trevlig person. Tackar han ja får man väl sedan se vart det landar.

Vill man ha något får man faktiskt chansa lite ibland.

Lycka till!

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Dröm på)
    Anonym (Längtar) skrev 2022-06-14 19:02:55 följande:
    Hur får jag honom till att ta nästa steg?

Jag är kär i en kille som jag träffar regelbundet på professionell basis (vi kan låtsas att han är min frisör eller PT eller nåt, inte vården eller något annat med gränser på så sätt). Vi mailar också till varandra för att boka tider och han är alltid varm och positiv i tonen, när vi ses pratar vi långa stunder och lär känna varandra.Vi skrattar tillsammans och pratar om våra privatliv. På det stora hela väldigt positivt. Jag har sett en massa videos om kroppsspråk osv när en kille är intresserad och jag skulle säga att det stämmer in väldigt mycket där i hur han beter sig. Hans pupillrar är stora som tefat när han träffar mig t ex ;) Han speglar mitt kroppsspråk, sträcker på sig och såna saker.

Problemet är bara att jag inte vet om han är intresserad av mig ändå! Han har hittills inte antytt något som kan tolkas åt det hållet mellan raderna som killar ofta gör, utom att han var väldigt noga en gång med att påpeka att han är singel. Han tar inget steg för att ta det till nästa nivå, och jag undrar om han hindras av vår professionella relation och vad jag kan göra åt saken. Han vet också att jag nyss kommit ur en längre relation, kanske han inte vill tränga sig på pga det...? Nej, jag vågar inte bjuda ut honom på dejt själv rakt av så där... Men finns det något jag kan göra för att visa att det är ok, eller vad gör man...?

Är du på något sätt hans kund? I så fall är det självklart att han är trevlig och inbjudande. Han vill åt dina pengar
  • Anonym (Sad)

Är det något som han gör bra, så är det ganska enkelt.

"Det här blev jättebra, får jag bjuda på kaffe och en finsk pinne"

Den lilla kakan bryter av allvaret på frågan.

Förstår inte problemet, ni pratat om privatliv, övriga privata frågor skrattar ihop, tycker nog att manegen redan är krattad

• Anonym (Längtar)

Vad gulliga ni är då :)

Ja det värsta som kan hända är väl att han säger nej (jo, jag överlever) men än värre så kanske det blir pinsamt att ses nästa gång och det vill jag så klart inte. Men bjuda på en fika är en bra idé! Vi kommer inte att träffas på ett tag nu men sedan när vi träffas regelbundet igen så borde jag kunna klämma in en sån fråga.

Men hur visar man intresse utan att vara för "på"? Ögonkontakt och leenden har jag koll på, fysisk kontakt också men det känns svårt att få till utan att vara för närgången, eller så är det jag som är lite försiktig av mig. Några idéer där...?

• Anonym (Dröm på)
    Anonym (Längtar) skrev 2022-06-15 10:21:04 följande:

Vad gulliga ni är då :)

Ja det värsta som kan hända är väl att han säger nej (jo, jag överlever) men än värre så kanske det blir pinsamt att ses nästa gång och det vill jag så klart inte. Men bjuda på en fika är en bra idé! Vi kommer inte att träffas på ett tag nu men sedan när vi träffas regelbundet igen så borde jag kunna klämma in en sån fråga.

Men hur visar man intresse utan att vara för "på"? Ögonkontakt och leenden har jag koll på, fysisk kontakt också men det känns svårt att få till utan att vara för närgången, eller så är det jag som är lite försiktig av mig. Några idéer där...?

Sluta fjanta rum om du vill satsa. Bjud ut honom. 

"Hej - Vill du ta en fika efter jobb idag?"

Annars kör du med det välkända och allmänt accepterade tecknet.
    1 Titta honom i ögone
    2 Ta dig själv på håret
    3 Klia dig en gång på näsan
    4 Rätta till dina kläder
    5 Flytta dig en aning närmare honom

alla vet att det betyder "Jag vill ha dig! Bjud ut mig!"
    Gör han inte det vet du att han är ointresserad

• Anonym (Längtar)
    Anonym (Dröm på) skrev 2022-06-15 10:25:16 följande:
    Sluta fjanta rum om du vill satsa. Bjud ut honom. 

"Hej - Vill du ta en fika efter jobb idag?"

Annars kör du med det välkända och allmänt accepterade tecknet.
    1 Titta honom i ögone
    2 Ta dig själv på håret
    3 Klia dig en gång på näsan
    4 Rätta till dina kläder
    5 Flytta dig en aning närmare honom

alla vet att det betyder "Jag vill ha dig! Bjud ut mig!"
    Gör han inte det vet du att han är ointresserad

Jag uppskattar dina svar även om du är lite skeptisk :) Det är alltid bra att se på saken från båda sidorna, jag försöker att inte dras med av romantiska fantasier så klart för det leder aldrig till något bra.

Ögonkontakten funkar riktigt bra, vi kan se varandra i ögonen i säkert en minut innan den ena bryter. Vet inte om jag piffar till mig själv så mycket (2-4) men det kan jag tänka på. Försöker också tänka på det där med fysisk närhet, att inte stå på andra sidan rummet utan röra mig närmare. Han brukar också komma närmare mig ibland istället. Men ja, han kanske bara är trevlig också. Det märks väl om jag frågar ifall han skulle känna sig öppen för en fika eller så.

Så när vi ändå pratar om saken så är det väl samma lista som gäller för honom om han är intresserad, finns det mer jag kan se hos honom och hålla utkik efter..?
  • EpicF

Du betalar honom för en tjänst, klart han är trevlig mot dig. Det ingår i hans jobb. Att hans pupiller är stora som tefat när träffar dig är snarare för att går på något än att han skulle vara intresserad. 

Svar på tråden Hur får jag honom till att ta nästa steg?