Inlägg från: Mortiscia80 |Visa alla inlägg
  • Mortiscia80

Skulle du adoptera katten till denna familj?

Aldrig. Inte ens "på prov". Allergikerna blir inte mindre allergiska. Hundarna vet man inte heller hur det går med. Att de har fosterhundar gör att det är tvärstopp direkt. Dom har aldrig ens haft katt och har alltså ingen aning om vad de ger sig in på. Nej du, jag skulle inte utsätta ett djur för en sådan familj, hur mycket de än vill och tror att det funkar, för det lär det inte göra och katten blir lidande.

• Mortiscia80
    Tihi skrev 2022-06-15 20:47:49 följande:
    Mamman blev så kär i katten att hon försöker hitta lösningar misstänker jag. 
    Säg bara nej. Undrar hon varför så säg att de inte har förutsättningarna för att du ska vilja lämna ifrån dig en katt.
  • Mortiscia80
    Tihi skrev 2022-06-15 20:55:50 följande:
    Hon erbjöd sig även att vi fick komma på hembesök innan så hon är verkligen kär i katten. Hur kan jag säga det snyggt för jag kommer att träffa på henne ganska ofta då hon jobbar hos min veterinär? 
    Svårt, men du behöver inte vara överdrivet artig heller eftersom ni säkert ses rätt sällan. Kanske något om att du skulle känna dig mer bekväm med att lämna en katt till en familj med bättre förutsättningar, mer "på plats" så att säga. Här är det för många frågetecken, så tyvärr, de får skaffa katt från annat håll.
  • Mortiscia80
    Tihi skrev 2022-06-15 20:55:50 följande:
    Hon erbjöd sig även att vi fick komma på hembesök innan så hon är verkligen kär i katten. Hur kan jag säga det snyggt för jag kommer att träffa på henne ganska ofta då hon jobbar hos min veterinär? 
    Med "sällan" menar jag att du kanske inte är där varje vecka utan på sin höjd en gång i månaden eller så. Jag gissar att hon är någon slags sköterska eller receptionist eller nåt. Hon kommer garanterat att träffa på andra katter hon kan bli kär i istället.
Svar på tråden Skulle du adoptera katten till denna familj?