Gravid och förvirrad
Hej!
Hoppas att någon har något bra tips att säga, just nu är jag otroligt förvirrad.
Jag plussade för ett par dagar sedan och det var oplanerat. Bytte från pstav till ppiller i april och har någonstans blivit gravid. Jag och min sambo har pratat om barn innan och alltid sagt att händer det så händer det men direkt när jag plussade var min första tanke abort.
Nu har jag smält detta ett par dagar och försöker få ordning på mina tankar och känslor och en del i mig känner att abort är det rätta men har ändå en längtan inom mig att få behålla och vet att gör jag abort så kommer jag ändå ha kvar längtan och kanske försöka på nytt om ett år.
Varför vi är inne på abort är för att det är hemskt dålig timing. Jag tog examen för 6 mån sedan och är just nu på ett vikariat som går ut nästa sommar men som jag verkligen hade velat ha förlängning på, tror inte jag kommer få det om jag blir gravid.
Min sambo pluggar och han tar examen nästa sommar vilket betyder att barnet skulle komma innan han tagit examen och har ett jobb. Tänker också att får han ett jobb så hinner han jobba ish 6 mån innan han ska gå på pappaledighet? Vet inte riktigt hur det funkar men någon här kanske har varit med om liknande?
Något som också oroar mig är ekonomin, hur klarar man sig på csn och mammapeng? Har ju ingen aning hur mycket vi skulle få ut varje månad eller hur allt detdär funkar.
En annan sak är att min sambo blev först glad för plusset men när jag bara grät och drog upp alla negativa grejer så ställde han sig också mest in på abort så vi pratar men är mest förvirrade båda två.
sååå någon som varit i liknande sits eller bara har något bra tips att ge? om det har någon betydelse så är jag 25 och min sambo 28.
mvh förvirrad tjej