• 2020bebis

    Geleliknande ljusrosa flytning -ägglossning?

    Hej! 
    Har precis börjat försöka med barn nr 2. Har slutat med ppiller men inte fått första mensen, tagit ÄL-test som visar att den är på G men inte fullt utslag. 

    Imorse kom en liten geleliknande klump/flytning som var lite blodblandad. Betyder det att ägglossningen är NU men att testerna inte lyckats detektera det? Kan man få en sån här flytning några dagar innan ÄL? 

    Tacksam för alla era erfarenheter!

  • Svar på tråden Geleliknande ljusrosa flytning -ägglossning?
  • karamellstrut

    Jag vet inte, men jag fick liknande 8 dagar efter stegring (lh-ökning) på äl-test.

  • 2020bebis
    karamellstrut skrev 2022-06-18 10:07:41 följande:

    Jag vet inte, men jag fick liknande 8 dagar efter stegring (lh-ökning) på äl-test.


    Fick du starkare utslag/glad gubbe sen? Eller vad hände efteråt  :) ?
  • karamellstrut
    2020bebis skrev 2022-06-18 12:28:08 följande:
    Fick du starkare utslag/glad gubbe sen? Eller vad hände efteråt  :) ?
    Alltså jag fick blinkande gubbe (hög fertilitet) i två dagar tror jag, sen fast gubbe (maximal fertilitet) så jag testade inte mer efter det. Sen typ en vecka senare fick jag en ljusrosa slemmig flytning eller vad det nu va för nåt...
  • 2020bebis
    karamellstrut skrev 2022-06-18 12:50:43 följande:
    Alltså jag fick blinkande gubbe (hög fertilitet) i två dagar tror jag, sen fast gubbe (maximal fertilitet) så jag testade inte mer efter det. Sen typ en vecka senare fick jag en ljusrosa slemmig flytning eller vad det nu va för nåt...
    Aha! Förstår :) var du gravid?
  • Frökensson

    Jag har insett att jag har sådan flyttning några dagar innan jag får positivt på äl. De ägglossningstest jag har  tagit visar tydligt när jag har äl. När linjerna är lika med inte positivt för äl tror jag inte att det räknas som stegring även om de är mer lika i nyans än annars.

    För mig tog det 1 1/2 månad nästan innan första äl efter slutat med piller. 

Svar på tråden Geleliknande ljusrosa flytning -ägglossning?