• Anonym (Varför)

    Hat trots ny relation

    Varför detta hat trots ny relation? Inför förhandlingen i tingsrätt smutskastade hon mig grovt,polisanmäld,anklagelser om alkoholmissbruk mm. Ville ta barnet ifrån mig och få enskild vårdnad. 
    Varför då hon har en ny relation sedan nåt år? Vad säger den nya om arbetet hon lägger ner på mig? 

    Vad är det som triggar detta beteende trots hon har en ny relation?

  • Svar på tråden Hat trots ny relation
  • Anonym (X2)
    Anonym (Varför) skrev 2022-06-18 09:27:50 följande:
    Hat trots ny relation

    Varför detta hat trots ny relation? Inför förhandlingen i tingsrätt smutskastade hon mig grovt,polisanmäld,anklagelser om alkoholmissbruk mm. Ville ta barnet ifrån mig och få enskild vårdnad. 
    Varför då hon har en ny relation sedan nåt år? Vad säger den nya om arbetet hon lägger ner på mig? 

    Vad är det som triggar detta beteende trots hon har en ny relation?


    Vad har hennes nya med saken att göra? Vill hon ha barnen på heltid så vill hon, hon har kanske dessutom fog för det. Det har inget att göra med hennes nya att göra.
  • Drottningen1970

    Hon kan väl hata dig för den du är eller för att du är en kass förälder till ett gemensamt barn även om hon har en ny relation? 


    Dessa saker hänger ju inte ihop.

  • Anonym (Teddy)
    Anonym (X2) skrev 2022-06-18 09:35:11 följande:
    Vad har hennes nya med saken att göra? Vill hon ha barnen på heltid så vill hon, hon har kanske dessutom fog för det. Det har inget att göra med hennes nya att göra.
    Ts tror säkert att exet ställer till med dessa "problem" därför att hon vill ha tillbaka honom. Han fattar inte att det faktiskt är för att exet genuint tycker att han är en dålig förälder.
  • Anonym (qqq)

    Jag förstår inte heller TS koppling mellan att ha ny relation och att försöka ordna runt barnet. 

    Om det på riktigt inte finns något av det du skriver i TS, så har hon väl fått en knäpp och tror hon ska få enskild vårdnad utan bevis. Troligast är väl snarare att det finns saker, annars skulle hon väl inte våga gå den vägen? 
    Du får skaffa dig en advokat, kanske. 

  • Tecum
    Anonym (Teddy) skrev 2022-06-18 13:37:30 följande:
    Ts tror säkert att exet ställer till med dessa "problem" därför att hon vill ha tillbaka honom. Han fattar inte att det faktiskt är för att exet genuint tycker att han är en dålig förälder.
    Hur vet du vad exet tycker, eller om TS är en dålig förälder? Vilket inlägg här grundar du det på? Eller känner du TS och hans ex?

    Mest sannolikt är att exet vill ha ensam vårdnad och ljuger  för att få det hon vill ha. Men faktum är att ingen här vet. Den nya relationen har inget med saken att göra, mer än att nye killen är en mes som inte kan få sin kvinna att förstå att det hon gör skadar barnet.
  • Drottningen1970
    Tecum skrev 2022-06-18 14:55:27 följande:
    Hur vet du vad exet tycker, eller om TS är en dålig förälder? Vilket inlägg här grundar du det på? Eller känner du TS och hans ex?

    Mest sannolikt är att exet vill ha ensam vårdnad och ljuger  för att få det hon vill ha. Men faktum är att ingen här vet. Den nya relationen har inget med saken att göra, mer än att nye killen är en mes som inte kan få sin kvinna att förstå att det hon gör skadar barnet.

    Tecum skrev 2022-06-18 14:55:27 följande:
    Hur vet du vad exet tycker, eller om TS är en dålig förälder? Vilket inlägg här grundar du det på? Eller känner du TS och hans ex?

    Mest sannolikt är att exet vill ha ensam vårdnad och ljuger  för att få det hon vill ha. Men faktum är att ingen här vet. Den nya relationen har inget med saken att göra, mer än att nye killen är en mes som inte kan få sin kvinna att förstå att det hon gör skadar barnet.
    Varför skulle det vara mest sannolikt att exet vill ha ensam vårdnad utan anledning?

    De allra flesta föräldrar vill faktiskt att barnen har tillgång till båda sina föräldrar och använder inte barnen som vapen.
  • Tecum
    Drottningen1970 skrev 2022-06-18 15:33:00 följande:



    Varför skulle det vara mest sannolikt att exet vill ha ensam vårdnad utan anledning?

    De allra flesta föräldrar vill faktiskt att barnen har tillgång till båda sina föräldrar och använder inte barnen som vapen.
    Ja precis, ansvarsfulla föräldrar vill det! Men det finns också ett antal fall där kvinnor vill ha ensam vårdnad och är beredda att ljuga för det. Motsatsen är mer ovanligt.
    Men min poäng är att vi inte vet, ändå drar flera här genast slutsatsen att kvinnan har rätt och att TS är olämplig. Tyvärr visar historien att även de som dömer i dessa fall oftast ger kvinnan ensam vårdnad då hon bedöms som en naturligt bättre förälder. Men så enkelt är det inte och det borde alla här tänka på.
  • Anonym (Teddy)
    Tecum skrev 2022-06-18 14:55:27 följande:
    Hur vet du vad exet tycker, eller om TS är en dålig förälder? Vilket inlägg här grundar du det på? Eller känner du TS och hans ex?

    Mest sannolikt är att exet vill ha ensam vårdnad och ljuger  för att få det hon vill ha. Men faktum är att ingen här vet. Den nya relationen har inget med saken att göra, mer än att nye killen är en mes som inte kan få sin kvinna att förstå att det hon gör skadar barnet.
    Baserat på vad ts själv skriver i trådstarten så verkar det vara så att exet tycker ts är en mindre bra förälder. Att ts skulle vara en dålig förälder har jag aldrig påstått.
    Du kommer alltså med påståendet att det är mer sannolikt att exet ljuger och klandrar mig för påståendet om motsatsen? Då får man ju fråga vilket inlägg du grundar det på eller om DU känner ts eller exet?
  • Anonym (A)
    Anonym (Teddy) skrev 2022-06-18 20:24:24 följande:
    Baserat på vad ts själv skriver i trådstarten så verkar det vara så att exet tycker ts är en mindre bra förälder. Att ts skulle vara en dålig förälder har jag aldrig påstått.
    Du kommer alltså med påståendet att det är mer sannolikt att exet ljuger och klandrar mig för påståendet om motsatsen? Då får man ju fråga vilket inlägg du grundar det på eller om DU känner ts eller exet?
    Håller med
  • Anonym (Varför)

    Finns inget som helst fog för vad hon sagt. Hon har dessutom ändrat sig på vägen. Det var BARA anklagelser mot mig som person, allt var lögn och såklart inga bevis finns. I TR tog domaren inte ens upp det hon sagt. 
    Vill man ha enskild vårdnad krävs bevis och då väldigt starka bevis. Inte "hen är alkoholist" "hen slog mig" "hen är aggressiv" det räcker,som tur är, inte.
    Det är tyvärr väldigt vanligt att en eller båda i en vårdnadstvist försöker vinna genom lögner. 

    Det har väl visst med en ny partner att göra. Antingen hejar han på eller bromsar henne. En vinst från mitt ex skulle innebära 100% barnvakt för honom,inte 50%, dessutom är barnet autist nivå 3 och ställer mkt höga krav från omgivningen. För egen del skulle jag lämna en kvinna som gång på gång smutskastar sitt ex! 

  • Anonym (X)
    Tecum skrev 2022-06-18 15:45:34 följande:
    Ja precis, ansvarsfulla föräldrar vill det! Men det finns också ett antal fall där kvinnor vill ha ensam vårdnad och är beredda att ljuga för det. Motsatsen är mer ovanligt.
    Men min poäng är att vi inte vet, ändå drar flera här genast slutsatsen att kvinnan har rätt och att TS är olämplig. Tyvärr visar historien att även de som dömer i dessa fall oftast ger kvinnan ensam vårdnad då hon bedöms som en naturligt bättre förälder. Men så enkelt är det inte och det borde alla här tänka på.
    Kan du visa inläggen som skriver att kvinnan har rätt och TS är olämplig?
    Jag ser inte ett enda sånt.

    Den enda som dömer direkt (och då till kvinnornas nackdel) är du.
    Du vet väl inte heller? Blrde du inte tänka lite som du råder andra?
  • Tecum
    Anonym (X) skrev 2022-06-19 10:27:41 följande:
    Kan du visa inläggen som skriver att kvinnan har rätt och TS är olämplig?
    Jag ser inte ett enda sånt.

    Den enda som dömer direkt (och då till kvinnornas nackdel) är du.
    Du vet väl inte heller? Blrde du inte tänka lite som du råder andra?
    # 3, 4 och 5 antyder att TS är en dålig förälder och att exet har fog för sina anklagelser. Tre av fem är 60%, alltså en klar majoritet.
  • Anonym (Teddy)
    Tecum skrev 2022-06-19 17:03:18 följande:
    # 3, 4 och 5 antyder att TS är en dålig förälder och att exet har fog för sina anklagelser. Tre av fem är 60%, alltså en klar majoritet.
    Att dessa inlägg skulle antyda att ts är en dålig förälder är helt och hållet din egna tolkning. Inte någon av dessa inlägg skriver att ts är en dålig förälder och ingen, inte heller du, har rätt att hitta på att jag skriver saker som jag inte skriver. I vår digitala värld är det viktigt att försöka vara tydlig när man kommunicerar och även att man är tydlig när man tolkar det skrivna ordet.
Svar på tråden Hat trots ny relation