• Anonym (Väderkänslig)

Huvudvärk av väderomslag?

Alltså. Är det någonting man kan lida av, detta med ?huvudvärk vid väderomslag? - alltså att man vetenskapligt har bevisat det?

Jag upplever att jag ofta vaknar med tryckande huvudvärk om det slagit om ute till regn och åska i luften, om det är kvavare. 

Det känns ju dock lite som jag är en gumma som spår i kaffesump när jag klagar på huvudvärk av detta skäl... men det är ett samband för mig iaf.

Någon som vet om det bara är ett sammanträffande eller om det faktiskt kan hänga samman och varför?

• Svar på tråden Huvudvärk av väderomslag?
  • EpicF

Det finns endel, rätt många förmodligen som upplever det. Och det är inget konstigt. Luften upplevs som tyngre när det åskar och regnar, vilket kam påverka vårat mående med exempel huvudvärk. 

• Anonym (Väderkänslig)
    EpicF skrev 2022-06-18 11:42:01 följande:

Det finns endel, rätt många förmodligen som upplever det. Och det är inget konstigt. Luften upplevs som tyngre när det åskar och regnar, vilket kam påverka vårat mående med exempel huvudvärk. 

Jo, alltså, huvudvärken kommer som ett brev på posten när det slår om till regn/åska, kan lida någon-ett par dagar av det då. Men jag undrar varför. Idag kom omslaget när jag sov, och då somnade jag utan och vaknade med huvudvärk så jag hade ju inte triggat det själv genom att tänka på att ?nu blev det väderomslag? så att säga.
  • Anonym (ööö)
    Anonym (Väderkänslig) skrev 2022-06-18 11:44:39 följande:
    Jo, alltså, huvudvärken kommer som ett brev på posten när det slår om till regn/åska, kan lida någon-ett par dagar av det då. Men jag undrar varför. Idag kom omslaget när jag sov, och då somnade jag utan och vaknade med huvudvärk så jag hade ju inte triggat det själv genom att tänka på att ?nu blev det väderomslag? så att säga.
    Jag får ofta så. Känner lågtryck ofta nån timme innan jag vet att det är lågtryck ute. Kan vakna och säga "oj, jag tror jag håller på att få migrän" och sen får jag det, och sen dyker lågtrycket upp.  

Jag har läst att det är inte själva vädertypen i sig som gör det, utan själva förändringen. Jag är också känslig för blåst, text. Om det skiftar fort från stillhet till blåst, så får jag nästan alltid väldigt jobbigt med huvudet. 
  • Anonym (sl)

Jag får också huvudvärk av lågtryck. Samma med min mamma

• Anonym (Kvinna)

Nja. Känner mig mest bakis och tung i skallen, men ibland händer det att jag får huvudvärk. 
    Har en kollega på jobbet som ofta får ont i huvudet vid lågtryck. 

• Anonym (Väderkänslig)
    Anonym (ööö) skrev 2022-06-18 13:00:05 följande:
    Jag får ofta så. Känner lågtryck ofta nån timme innan jag vet att det är lågtryck ute. Kan vakna och säga "oj, jag tror jag håller på att få migrän" och sen får jag det, och sen dyker lågtrycket upp.  

Jag har läst att det är inte själva vädertypen i sig som gör det, utan själva förändringen. Jag är också känslig för blåst, text. Om det skiftar fort från stillhet till blåst, så får jag nästan alltid väldigt jobbigt med huvudet. 
    Ja men samma här.

Är ändå fascinerande nånstans. Även om jag gärna skulle slippa det.
  • Anonym (Huvet)

Får ofta huvudvärk vid annalkande åska. Och vid storm.

Svar på tråden Huvudvärk av väderomslag?