Inlägg från: Embla twopointoh |Visa alla inlägg
  • Embla twopointoh

Min kille stack i Fredags

Anonym (Arg på min sambo) skrev 2022-06-19 13:33:06 följande:
    Min kille stack i Fredags

Är höggravid med mitt första barn I v 38. I Fredags så stack min kille på ett gameevent och sa inte ens hejdå ,då han påstod att jag låg och sov . Han har inte kommit hem ännu och jag är både arg och sårad för att han gör så här när jag är höggravid och kan föda närsomhelst . Han själv verkar tycka att jag överdriver och skapar drama . Hur skulle ni här inne reagerat om er partner drog så här och tycker ni jag överreagerar? 

Det är ett omoget beteende att bara sticka utan att säga att man ska iväg, även om ena parten inte råkar vara höggravid. Man ska inte behöva be varandra om lov, men samtidigt tillhör det vanligt hyfs att säga att man ska iväg en helg, till exempel, och kunna diskutera det om det av någon anledning inte passar, utan att anklaga den som inte tycker att det passar för att vara kontrollerande. Klarar man inte av att inse att man tar hänsyn till varandra i ett förhållande så kanske man ska vara singel istället.

Om du visste att han skulle iväg under helgen och du blev sårad för att han inte sade hejdå, måste du kommunicera till honom att du föredrar att han säger till innan han åker, även om det innebär att han väcker dig. Jag tycker inte alls det är konstigt att man utgår från sig själv i sådana här situationer, din sambo kanske hellre hade sovit än blivit väckt i samma situation, och då har han ju enligt hans synsätt faktiskt tagit hänsyn till dig. Det är därför det är så viktigt att kommunicera tankar och önskemål till varandra, för man kan inte utgå från att den andre fungerar som man själv gör.

Jag tänker att din sambo inte riktigt har "förstått" att du är höggravid, inte riktigt inser att det innebär att du kan föda när som helst. En del, speciellt män, har dessutom svårt att acceptera att de inte kan leva sitt liv och ha sina intressen på samma sätt som innan de fick barn. En del mognar när barnet väl kommer, andra gör inte det.
Svar på tråden Min kille stack i Fredags