• Anonym (Granne)

"Får" man inte klippa gräset vid lunch?

Fått arga grannar på oss gällande detta. Vi klipper aldrig tidigt eller sent, men hade missat att det tydligen inte är okej mitt på dagen heller?

• Svar på tråden "Får" man inte klippa gräset vid lunch?
  • Gameofthrones

Herregud vad har ni för grannar? Antar att ni bor i hus? Det ska alltid finnas gnällspikar vart man än bor.

Klipp gräset när du vill. Sent för husområde är väl 20.00-21:00.

Man måste sköta sitt. 

• Ocdmänniska
    Ocdmänniska skrev 2022-06-19 14:03:31 följande:

Inte klippa innan 7:00 eller 20:00 skulle jag vilja säga, annars kör på!

Eller efter 20:00 alltså
  • Anonym (X)
    Anonym (Granne) skrev 2022-06-19 13:59:03 följande:

Fått arga grannar på oss gällande detta. Vi klipper aldrig tidigt eller sent, men hade missat att det tydligen inte är okej mitt på dagen heller?

Klart du får klippa dagtid. Alla har inte samma tider, och man kan inte hänsyn till folks olika mat- och sovtider. Inte för sent och inte för tidigt, det är hänsynen man ska ta, tycker jag.
  • EnAnonumius

Herregud.. Skit i dessa grannar.
    Du klipper gräsmattan på dagtid när det passar dig.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (eee)

Ska man ta hänsyn till ett så brett spann som lunch+morgon+kväll kan vara blir klippningen aldrig gjort ;)

• Embla twopointoh

Det är alltid någon som gnäller hur man än gör. Klipper man på morgonen vill de sova, under dagen stör det deras fika på altanen, på kvällen håller man deras barn vakna osv.

Rent strikt får man väl klippa gräset mellan typ 07-22 på vardag och ett par timmar kortare under helger, men samtidigt tycker jag att som god medmänniska tar man hänsyn till andra, men det gäller såklart även grannarna till den som klipper gräset. Förståelse och hänsyn går faktiskt åt två håll.

Varför gillar inte grannarna att ni klipper vid lunch? Har de en god motivering till detta och/eller har de förlag på bättre tider?
  • Anonym (Kakmonstret)

Säkert samma grannar som även klagar över att gräset har blivit för högt, du klipper inte tillräckligt ofta. Vissa är aldrig nöjda och tror att allt kretsar kring dem. 

Klipp du, alternativt kan du ju testa vid sådär 23 på kvällen istället och se vad de anser om lunchtid då

• Anonym (tvillingmamma)

Klipper ni gräset flera timmar varje dag? Skulle inte tro det Vad tar det, någon timme i veckan? Om man inte har gigantisk tomt. Men som sagt, vissa ska klaga på allt. Själva har vi elektrisk gräsklippare som inte låter så mycket. Kan vara ett tips i stället för högljudda motorgräsklippare. 

Svar på tråden "Får" man inte klippa gräset vid lunch?