Anonym (Jadu) skrev 2022-06-19 16:01:20 följande:
Ja, lite gnällig är du.
1. Hur ofta händer detta? Låter som om det är ett extremt stort problem som sker ofta.
2. Är det bara en granne eller flera?
3. Är du avundsjuk? Avundsjuk omedvetet?
4. Har du ens meddelat dessa grannar att du stör dig?
5. Vilka tider? Flera timmar till sent på natten?
Helt ärligt. Jag bryr mig inte ett jävla dugg om folk spelar musik och har roligt. Jag tycker det är så trevligt att höra och se glada människor, framförallt sommartider. Jag tänker att de säkert njuter av ledighet.
Ja, har pratat med dem. Det har noll effekt.
Jag tycker resonemanget att ?det är så sällan? när det är några gånger i veckan, eller ja - så fort det är bra väder - är fel. Om varenda granne gjorde samma skulle det ju vara hög musik nonstop, så många villor är det.
Avundsjuk är jag inte, vad skulle jag vara avis på? Att de har en högtalare?
Jag tänker att man borde tänka lite som ?skulle alla kunna göra detta i kvarteret?? . Om man skulle tycka det vore fel - typ om alla skulle köra musik på ens egen nivå - så borde man tänka efter. Eller om man själv skulle irriterad om grannen körde dansband på den nivå man själv kör hiphop.
Stör mig inte på de som träffas och skrattar, pratar eller har musik på en nivå som gör att jag inte själv har konsert i trädgården. Det är sommartrevligt när man hör sorlet. Det är just detta när man tar ut stora 1 m - basförstärkare och placerar ut och kör på som jag vänder mig emot.