Begrava älskat husdjur?
Jag har bara låtit veterinärkliniken ta hand om djuret. De kremerar ett antal djur samtidigt och sprider askan i en minneslund.
 Min syster har askan av sin katt i en urna hemma hos sig.

Jag har bara låtit veterinärkliniken ta hand om djuret. De kremerar ett antal djur samtidigt och sprider askan i en minneslund.
 Min syster har askan av sin katt i en urna hemma hos sig.

När jag växte upp begravde vi alltid djuren i trädgården men sen jag blev vuxen har det blivit det mest praktiska. Jag tycker det är besvärligt att gräva särskilt om det är onödigt. Smådjurskroppar har jag slängt i soptunnan. En stor hund avlivades hos veterinären och de tog hand om kroppen. Att få tillbaka aska är inget som betyder något för mig. Djuren var värdefulla som levande och jag gjorde allt för de skulle ha det bra. Men den döda kroppen betyder inget för mig.

Saknar än min hund som dog för mer än tio år sedan....men jag har ingen gravplats att gå till! Jag tänkte inte ens tanken då att det kunde finnas en djurkyrkogård.......! Dom finns tydligen och vi har en här i stan googlar jag fram men det tänkte jag inte ens på när jag sista gången släppte min vovves tass..........gråter