• Tue 21 Jun 2022 15:21
    14535 visningar
    27 svar
    -1
    27
    14535

    Smala människor ?

    Ser här i en del trådar att ni kvinnor inte tänder på män med lite övervikt. 
    Och annars så klagas det på att kraven på kvinnor ska vara trådsmala - Jag är man och jag tittar knappt på trådsmala kvinnor - kanske mest för att jag är sapiosexuell och klassar dessa trådsmala som lätt korkade som gått på ett konstlat ideal. 

    När en människa kommit en bit över 50 så spelar det ingen roll hur lite vi äter - det fastnar ändå på mitten (både kvinnor och män) om det inte tränas i kopiösa mängder. För mig är det ytliga människor med tom blick. 

    Jag ser ofta smala män tillsammans med kvinnor med kurvor, ibland stora kurvor och jag får nog hålla med där - om man ska vila blicken på någon person så blir det på en som har lite kött på benen och ett leende på läpparna. 

    Så ser man att den människan är tillfreds med sig själv och inte bryr sig om ideal. 

  • Svar på tråden Smala människor ?
  • Tue 21 Jun 2022 17:06
    #4
    exandthecity skrev 2022-06-21 17:01:09 följande:

    sorry men jag blir alltid lite skeptisk när folk säger sej vara xxxx-sexuell om xxxx är nånting jag behöver googla.


    Det stod väl i klartext ? Jag tänder inte på korkade människor - därmed så är inte alla smala korkade - men det ser man sedan hur ytliga dom är på klädseln. 
    Tack och lov bor vi inte i USA eller Ryssland där en kvinna inte kan gå ut genom dörren utan att klä upp sig och sminka sig.  
  • Tue 21 Jun 2022 17:07
    #5
    stjärnfallet skrev 2022-06-21 16:51:19 följande:

    Stämmer inte. Jag tränar inte men går aldrig upp i vikt, 31 år . Alltid haft det naturligt smala utan att träna och jag älskar onyttigheter och frossar i sådant.


    Det går över - annars kan jag göda dig med pannkaksfrukost. 
  • Tue 21 Jun 2022 17:32
    #9
    Kockobello skrev 2022-06-21 17:15:54 följande:

    Klassar man någon som korkad för att den är smal är man inte särskilt vass själv.

    Lol

    Du vet att fetma är mindre vanligt bland högutbildade 


    Vem har sagt att intelligens och utbildning hänger ihop ? 
    Jag brukar kalla det för inbillad när man lär sig att kopiera tankar och idéer i en skola. 
  • Tue 21 Jun 2022 17:39
    #10
    -2
    RockF skrev 2022-06-21 17:30:05 följande:
    Du tänder inte på korkade människor? Men dömer ut alla smala kvinnor som korkade!

    Gissar att du inte runkat på ett tag? Eller har du sex med dig själv trots att du är korkad?
    Jag dömer INTE ut alla smala kvinnor som korkade - men det hjälper inte så bra att dom är smala och intelligenta. Bara hundar jagar ben. 
    Under ett samtal märker man snart om dom är korkade på riktigt och då är det riktigt kört. 
    Min sambo var trådsmal tills hon fyllt 50 men sen det gick över.
    Och vi möttes på nätet och jag märkte snart att hon hade IQ som nära matchade min (över 130).  
  • Tue 21 Jun 2022 18:23
    #18
    -1

    Nu tror jag att de flesta smala här i tråden blev lite förnärmade - det är meningen. Hälsofreak som inte röker, äter och dricker gott för att njuta av livet är inte jättesmarta - varför ska man leva tråkigt och hälsosamt ? För att bli så gammal som möjligt ? Varför ska jag leva tråkigt för att bli jättegammal och fortsätta med att ha ännu tråkigare ? 
    Sedan kommer en annan aspekt in ........ hur man än planerar att komma över 85 år kan det kan komma en buss eller lastbil och köra över en - vad gjorde det för nytta att inte njuta av livet medans man faktiskt kan det. 
    Sedan menar jag inte att man ska bli ohälsosamt överviktig men 5-10 kilo extra kan man klara.   

  • Wed 22 Jun 2022 06:32
    #22
    -2
    Kockobello skrev 2022-06-21 18:36:39 följande:
    + 1 på den 
    Men det var väl inte helt sant - lite mage på en karl är väl inte sjukligt fet. 

    Vad jag försöker trigga med denna tråden är att smal idealet är påhittat av kvinnor, för jag ser i olika trådar "Jag tänder inte på min man för han har fått mage" "han tränar inte längre - så han är inte sexig" och dom smala modellernas ideal är ju påhittat av homosexuella män i tippen av kläd design kedjan och tjejer hänger på " Ja smalt är sexigt" - NEEEJ det gör ont med beniga personer. 
    "Men det ska vara rutor på magen" VA, hur kan en rutig mage vara sexig ?  Allvarligt - rutor betalar inte räkningar -däremot kostar de tusentals kronor om året att underhålla. 
    Jag ser det så här - mina svettdroppar och min energi som jag förbrukar kostar mina kunder 850 kr / tim. - varför ska jag betala för att träna för att bli sexig för kvinnor jag inte ens vill ha ?  
Svar på tråden Smala människor ?