Inlägg från: Lilyarose74 |Visa alla inlägg
  • Lilyarose74

    Min 2-åring slog sönder bitar framtänderna hjälp!

    Min son ramlade idag och slog av bitar på framtänderna, nu är det som ett glapp mellan tänderna och vasst. Kommer man behöva dra ut tänderna eller filar man/fixar och låter de stå kvar?
    Jag är så ledsen och orolig.


    I
  • Svar på tråden Min 2-åring slog sönder bitar framtänderna hjälp!
  • Lilyarose74
    Lilyarose74 skrev 2022-06-21 21:51:57 följande:
    Min 2-åring slog sönder bitar framtänderna hjälp!

    Min son ramlade idag och slog av bitar på framtänderna, nu är det som ett glapp mellan tänderna och vasst. Kommer man behöva dra ut tänderna eller filar man/fixar och låter de stå kvar?
    Jag är så ledsen och orolig.


    Det var ikväll, har pratat med 1177 och ska till tandläkaren så fort det öppnar imorgon, är bara så rädd att man kommer behöva dra ut tänderna. Har känt och de verkar inte vara lösa men det har lossnat flisor längst ner och hon blöder lite i tandköttet.Snälla svara om ni vet något!
  • Lilyarose74
    Anonym (K) skrev 2022-06-21 22:33:49 följande:

    Hej!

    Förstår din oro. Jag är ingen tandläkare så det kanske inte alls är samma för er som för oss. Min son lyckades slå av ena framtanden vid roten nu i helgen. Hela tanden är nu lösHar vi tur växer den fast igen utan irritation trots att tanden är helt av, men annars sa tandläkaren att de kommer att ta bort den nedre delen av tanden, alltså inte dra ut hela tanden. Hoppas att det löser sig för er! 


    Ok så skönt att man inte behöver ta bort hela tanden! Hur gammal är han? Min son har ju kvar roten på tänderna, har känt lite och de verkar inte sitta löst alls. Tänderna har ju dock gått sönder längst ner och är vassa och ojämna. Usch det är så jobbigt..är så rädd att man ska behöva dra ut.
    Tack för att du svarade!
Svar på tråden Min 2-åring slog sönder bitar framtänderna hjälp!