Inlägg från: Anonym (Prioritera) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Prioritera)

Är hon för ung?

Prioritera kuken du. Det skulle jag ha gjort. Den slutar snart att fungera och då kan du ju sitta där och sukta. Som alla andra grinollar här på FL gör när dom hör talas om folk som njuter av livet.

• Anonym (Prioritera)
    Anonym (sådär) skrev 2022-06-22 15:37:20 följande:
    Fast det lustiga är att många av dessa "livsnjutare" blir riktiga grinollar och tycker enormt synd om sig själva när fantasierna inte utspelar sig som de hade önskat sig....Drömmer
    Din har tydligen slutat fungera för länge länge sen med tanke på alla som lämnat eller varit otrogna mot dig Drömmer
  • Anonym (Prioritera)
    Anonym (sådär) skrev 2022-06-22 17:13:30 följande:
    Nejdå, den fungerar alldeles utmärkt. Det är bara det att jag väljer att bete mig som en människa och faktiskt använder förmågan att tänka några steg framåt och fundera över vad mina val kan få för konsekvenser... istället för bete mig som ett jävla djur som följer kuken blint var den än pekar och snackar sen bort det med BS om "livsnjutare" när det bara handlar om lathet, svaghet och taskig impulskontroll.

Jag menar, om man nu föddes med en hjärna som klarar rationellt och objektivt tänkande, varför inte använda den?.. om du klarar av att inte skita där du står när du blev skitnödig som djuren gör så borde du väl klara av att kontrollera könsorganet när du blir kåt oxå, eller?
    Du gillar kiss, bajs och svordomar om man läser dina uppstötningar här på FL. Jag kan förstå att du har problem med relationer och är bitter. Men det bästa vore nog att förändra beteendet. Det finns mycket även för dig därute. 

När det gäller TS så måste han såklart välja. I längden är det såklart inte hållbart men varför inte njuta av livet. Kåta 19-åringar växer inte på träd när du närmar dig medelåldern Solig
  • Anonym (Prioritera)
    Anonym (sådär) skrev 2022-06-23 10:21:52 följande:
    Och du gillar tydligen att märka ord för flytta fokus.

Japp, TS behöver göra ett val och att springa runt och knulla kollegor parallellt med sitt förhållande hemma är ju inte att göra ett val utan snarare ett sätt att undvika att göra ett val.
    Ord och deras innebörd är otroligt viktigt. Speciellt i forum som dessa. Att märka ord är därför inte något man bör undvika. Snarare tvärtomSolig.

Jag tror att åtminstone TS har förstått vad jag menar. Andra kanske inte kan eller vill inte förstå.
  • Anonym (Prioritera)
    Anonym (sådär) skrev 2022-06-23 10:44:03 följande:
    Ja som sagt du verkar gilla att lägga all fokus på ett ord för att flytta fokus från helheten, klassisk taktik.... smart men väldigt genomskinligt Flört

Jag tror alla här har förstått vad du menar, vissa av oss har bara en annan uppfattning än du om att inleda nya förhållanden medan man är i ett befintligt.
    Du kan gärna söka sympati från andra men det ändrar inget i sak.
  • Anonym (Prioritera)
    Anonym (sådär) skrev 2022-06-23 11:20:55 följande:
    För att råda TS att avsluta det han har innan han påbörjar nåt nytt?
    Behövs det verkligen sympatier för nåt så självklart?
    Just nu är det du som behöver sympatier och inte TS Solig. Trodde nog du förstod det, men....
  • Anonym (Prioritera)
    Anonym (sådär) skrev 2022-06-23 12:43:28 följande:
    Ja det verkar vara mycket du tror att andra förstår... men nej,, jag behöver inte dina sympatier Flört
    Solig
  • Anonym (Prioritera)
    Anonym (R) skrev 2022-06-23 13:04:43 följande:
    Borde han inte börja med att välja, kanske? 

Alltså först välja vem av dem han ska ha. 

De hade väl barn, eller hur var det? Med tanke på barn etc kommer det annars att skapa livslång osämja mellan föräldrarna. Jag vet inte varför man inte förstår en så simpel sak. Många är så primitiva och har svårt att tänka i flera led, verkar det som. 
    Läs om mitt inlägg så behöver du inte upprepa.
  • Anonym (Prioritera)
    Anonym (tjoho) skrev 2022-06-23 13:44:39 följande:

Sluta skriv till henne, knulla henne istället.

Äntligen en sund åsikt. Det är sommar och sol, lyssna inte till dysterkvistar. Lev livet.
  • Anonym (Prioritera)
    Anonym (R) skrev 2022-06-23 14:17:04 följande:
    Dysterkvistar, aka folk som har konsekvenstänk. Jag tycker annars det är en ganska bra egenskap att ha, fler borde prova. Kortsiktighet kan vara kul ibland men man bränner väldigt många broar, vilket på sikt gör en olycklig.
    Folk med konsekvenstänk i för hög utsträckning provar inget. Dom har bara tråkigt.
  • Anonym (Prioritera)
    Anonym (R) skrev 2022-06-23 14:34:23 följande:
    Skulle snarare säga att de fattar smarta, långsiktiga beslut, vilket gör att de i längden lever mer tillfredsställande liv. 

I TS fall skulle det kunna innebära att han gör slut på sin nuvarande relation, knullar 19-åring och bibehåller en god relation till sitt barns mor. Det i sin tur ökar chansen för att TS slipper en massa bråk, drama och hat i sitt och sitt barns liv. Istället kan TS leva livet precis som han vill.

Gör han inte slut först kommer han sannolikt få dras med tråkiga konsekvenser resten av sitt liv.

Ser du skillnaden? Vilket leder till mest långsiktig lycka, tror du? 

Lyft blicken från apstadiet.

Vi är människor med förmåga att optimera vår lycka genom smarta beslut. Dessvärre verkar vissa aldrig vilja lära sig tänka längre än näsan räcker. Sen får de tillbringa livet med skägget i brevlådan.
    Inlägg med kommentarer av typen "apstadiet" och "skägget i brevlådan" är betecknande för dig och visar vilken typ du är. Önskar dig ändå lycka till.
  • Anonym (Prioritera)
    Anonym (R) skrev 2022-06-23 15:03:42 följande:
    Har du problem med idiomatiska uttryck av sorten "bakom flötet", "befinna sig i fritt fall", "binda ris åt egen rygg" och "fastna med skägget i brevlådan"? 

Det tyder väl på språkliga kunskaper, om inte annat. 

Bemöt gärna sakfrågan, om du har något att säga där istället. Vilken av ovanstående vägar tror du leder till största möjliga lycka?
    Dina försök att dribbla bort dina tidigare tillkortakommanden misslyckas tyvärr kapitalt. Du undviker dock att återupprepa "apstadiet" i ovanstående inlägg.

Det hedrar ju dig lite iallafall Solig.
  • Anonym (Prioritera)
    Anonym (R) skrev 2022-06-23 16:41:48 följande:
    Mitt syfte är att återföra diskussionen till sakfrågan. Varför undviker du det? Berätta gärna vad du tror att den bästa metoden till långsiktig lycka i det här fallet är. 
    Jag skulle tro att du ljuger. Hade du haft en ärlig avsikt med att föra någon som helst vettig diskussion hade du inte skitat ner tråden med nedsättande ord om ?apstadiet? och liknande dumheter.

Förstår du inte att detta beteende sänker din trovärdighet till noll?
  • Anonym (Prioritera)

Det finns uppenbarligen gorillor även bland människosläktet.

• Anonym (Prioritera)
    Anonym (sådär) skrev 2022-06-27 15:17:33 följande:
    Ja det är lätt att tro det om man läser nyheter för de tar ju BARA upp duma saker folk gör eftersom det är vad som säljer. Men det betyder inte att det är så alla beter sig eller ens majoriteten. Faktum är att de allra flesta människor beter sig ganska civiliserat.

Det lustiga med "djuriskhet" förespråkare är att de ofta är väldigt selektiva med när det är ok med att bete sig som djur. Det är ok men bara när det gäller saker som passar dem själva och/eller rättfärdigar deras eget beteende. I annat allt annat förväntas man bete sig som människor. Man får absolut inte slå folk på käften när man är arg eller lägga en korv på bussen, det är tydligen helt oacceptabelt trotts att även det är något djuren gör, men att bete sig som djur när man blir kåt är tydligen helt ok.Drömmer

Givetvis är det ju ett väldigt cyniskt och opportunistiskt sätt att svurma för djuriskhet.. för om det nu ska vara ok att bete sig som ett djur så borde det väl i så fall gälla alla aspekter, eller?
    Kvinnor vill ibland att vi män ska vara väldigt "djuriska". Men sekunden senare ska vi vara gentlemän. Sekunden senare romantiker. Sekunden senare omvårdande.

Hujedamej......
  • Anonym (Prioritera)
    Anonym (sådär) skrev 2022-07-01 13:55:31 följande:

Jaha, nu har nån fått för sig att leka moderator och anmäla alla inlägg personen inte gillar enligt sina egna subjektiva preferenser Drömmer

Jag undrar varför vissa människor öht ger sig in i diskussionstrådar när de uppenbarligen har extremt svårt att acceptera att andra har andra åsikter än de själva har och ska genast börja censurera.... så patetiskt.

Du pratar uppenbarligen med dig själv. Ekot är öronbedövande.
  • Anonym (Prioritera)
    Anonym (sådär) skrev 2022-07-01 14:17:16 följande:
    Ehm, mina "ditt inlägg har blivit anmält" säger mig att det inte är inbillning.
    Men nu vet vi iaf vem som ligger bakom anmälningarna Flört
    Du kanske borde prata med någon. Inte någon från Familjeliv.
  • Anonym (Prioritera)
    molly50 skrev 2022-07-01 14:37:09 följande:
    Ja,precis. 
    Nu har jag inte läst tråden sedan inläggen plockades bort.
    Men jag hoppas de har tagit bort KD:s inlägg också,i så fall,så kanske han lär sig att inte gå ifrån samtalsämnet också.
    Vad söta ni är tillsammans Solig
  • Anonym (Prioritera)
    Anonym (sådär) skrev 2022-07-01 14:53:10 följande:
    Nu är du bra avis va? Flört
    Tvärtom. Jag älskar när personer hittar varandra Solig
Svar på tråden Är hon för ung?