• Anonym (Stude­nten)
    Wed 22 Jun 2022 16:47
    4174 visningar
    27 svar
    27
    4174

    Förstörd student

    Min student blev förstörd för att en idiot fördärvade min studentmössa och klänning . Vi stod i kön till att gå in i matsalen när idioten bakom mig började spruta champagne runt sig. Hela min mössa klänning och hår blev nedstänkt och flera runt mig fick lite på sig fast inte lika illa som mig. Den mössan kostade över 2000 och är nu gulgrå fläckig och stinker intorkad alkohol och dessutom min klänning. Detta skedde innan utspring och mottagning så jag fick springa ut smutsig och inte kunna ha min fina studentklänning hemma för gästerna. Dessutom hade jag fixat håret fint som jag behövde duscha. Vilken idiot till människa jag hatar den! Man kunde visat lite respekt och tänkt på omgivningen.  inte ens en ursäkt fick jag utan den flinade, så respektlöst. detta skulle vara en av de bästa dagarna i mitt liv men detta förstörde den och jag är så jävla arg för att jag bara tänkte på det hela dagen. Dricker knappt alkohol så detta är inget roligt eller stolt minne.

  • Svar på tråden Förstörd student
  • Anonym (Stude­nten) Trådstartaren
    Wed 22 Jun 2022 18:02
    #10
    Anonym (lll) skrev 2022-06-22 17:03:17 följande:

    Har du kontaktat personer efteråt? Lite svårt att prata om det just vid utspringet liksom. 


    Nej jag kände inte den och vet inte namnet heller och nu är det försent då det var flera dagar sedan
  • Anonym (Stude­nten) Trådstartaren
    Wed 22 Jun 2022 18:05
    #11
    Anonym (lll) skrev 2022-06-22 17:04:47 följande:

    Dessutom är det alkoholförbud på skolor. Verkar märkligt att personen hade fått med sig champagnen ända till utspringet? På skolan jag jobbar tar personalen ifrån elever om vi ser att de har flaskor med sig in. 


    Vår matsal ligger i en annan byggnad och vi stod i kö utomhus på allmän plats så tror inte det är så lätt att ta ifrån en sådan dag. Hade det varit inne i skolan hade det varit en annan sak
  • Anonym (Stude­nten) Trådstartaren
    Wed 22 Jun 2022 18:06
    #12
    Anonym (Sara) skrev 2022-06-22 17:11:49 följande:

    Jag hade kontaktat barnets föräldrar som hade fått betala för förstörd mössa och klänning. 


    Vet inte vad den hette och lär nog aldrig se människan igen
  • Anonym (Stude­nten) Trådstartaren
    Wed 22 Jun 2022 18:10
    #13
    Anonym (E) skrev 2022-06-22 17:18:50 följande:

    Hört att på vissa ställen är det snarare ett måste att ha två klänningar då det vaskas både öl, vin och champagne hejvilt på flaken. Sååå fånigt men....ja.


    där jag bor vaskas det inte så mycket men en vaskade även på flaket mot sin kompis men det kom inte på mig då iallafall 
  • Anonym (Stude­nten) Trådstartaren
    Thu 23 Jun 2022 17:50
    #21
    luke78 skrev 2022-06-23 16:15:26 följande:
    riktigt dåligt gjort av personen absolut! men det går rimligen att tvätta lämna in till lämplig kemtvätt i ditt område.
    Har försökt men de kunde ej göra något åt den
Svar på tråden Förstörd student