Inlägg från: Anonym (Klo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Klo)

Skrapad av långtradare

Stoic skrev 2022-06-24 14:30:42 följande:
    Hej, tack för svaret. Jag håller helt klart med om att det är olämpligt att framföra ett lgf-fordon på sådanna vägar. Han undviker de så ofta han kan, det som nu var va att han skulle hämta brorsan som hela tiden ringde och klagade på hur sen han var. I vanliga fall skulle han tagit den andra vägen men det hade resulterat i ca 20 min längre körtid. Sträckan han kör på 80-vägen är bara ca 1 kilometer lång så det är ju inte långt alls. Vi ska köpa en dash-cam och installera iallafall, tack för tipset! :) 
    VGR står för västra götalandsregionen vilket är där vi bor, vi har inte lyckats hitta något försäkringsbolag som helförsäkrar A-traktorer här..
    Så brorsan satt och ringde 15-åringen som körde epan för att klaga på hur sen han var, hur visste 15-åringen vad han ville säga om han inte tog upp mobilen?

Ska man ut på vägarna bör man ju också ha förståndet att lösa situationer som uppstår, att även om brorsan nu tycker att han blir sen är det väl viktigare att komma fram alls? Han borde alltså tagit den längre vägen oavsett vad brorsan sa. Är man förare så bestämmer man vad som är säkrast och låter ingen annan diktera villkoren.

Sedan måste jag tillägga att här där jag bor har många väldigt dålig erfarenhet av epa-körare, de skapar långa köer, släpper inte förbi trafiken trots flera tillfällen att köra åt sidan, och jag och min dotter blev nästan påkörda på ett övergångsställe av en epa. Så jag tycker inte de har i trafiken att göra.
Svar på tråden Skrapad av långtradare