• Anonym (O)

Psykisk ohälsa - ekonomiskt stöd

Finns 3 val. Sjukskriva sig, vabba eller ta ut föreldrapenning. 

• Anonym (O)

Vabba kan man göra om den primäravårdnadshavaren är på sjukhus. Prata med fkassan :) annars finns det tyvärr ingen ekonomisk hjälp att få

• Anonym (O)
    Tow2Mater skrev 2022-06-25 13:08:17 följande:

Sälj huset, så har ni mer pengar att leva på och du har ju ändå inte tid att ta hand om det då du måste ta hand om både barn och maka. Kan ni få lght? 

Det är ju ett extremt dåligt ekonomiskt beslut.. 
  • Anonym (O)
    Anonym (XXX) skrev 2022-06-25 13:22:09 följande:
    Är inte hälsan viktigast? 
    Kan ej svara på det. Tråden handlar om redan dålig ekonomi. Varför göra ekonomin värre när problemet är den dåliga ekonomin? 
  • Anonym (O)
    Anonym (XXX) skrev 2022-06-25 13:38:19 följande:
    På vilket sätt blir ekonomin sämre? Om de säljer huset och sätter sig i en hyresrätt, så får de loss pengar så TS kan jobba mindre och vara hos sin partner, och hon kan bli frisk. När hon är frisk kan hon börja jobba och de får två inkomster. 
    Betalar 2000 kr i månaden i mitt köpa hus. I ett hyrt hus betalade jag 6000 vilket är billigt pga att personen inte kunde betala två hus själv. Hade jag hyrt av en person som hade haft råd så hade de lätt kostat 12 000 i månaden. En lägenhets 3a kostar lätt 9000 eller Mer i månaden. Och du frågar varför det är ett dåligt ekonomiskt beslut att sälja.. 
Svar på tråden Psykisk ohälsa - ekonomiskt stöd