• Anonym (Puh)

Hur varmt har ni inomhus just nu?

+30,3grader här inomhus.

Bor i trähus och har nedrullat 24/7, hjälper inte. 
    Lider utav värmen och sommaren, längtar till september.

(Jag är absolut inte den som klagar när det är kallt på vintern, tvärtom).

Hur varmt har ni inomhus? Skriv gärna om det är lgh, villa. Och om det är trä, tegel osv som huset har som fasad. 

• Svar på tråden Hur varmt har ni inomhus just nu?
  • Anonym (Puh)
    Drottningen1970 skrev 2022-06-25 21:55:31 följande:

Samma som ute typ. Dvs. Ca 21 grader 

Låter perfekt. Hur lyckats du med det? AC i alla rum?
  • Anonym (1885)

22,8 i sovrummet nere, 24 i köket nere, 23 i tv-rummet nere och 25,4 i hallen uppe. Väldigt stort gammalt hus i trä. Sommartid skiljer inte så mycket i temp. uppe och nere, men vintertid kan det vara 6 grader varmare uppe. Torpargrund gör golven iskalla nere. 

• Drottningen1970
    Anonym (Puh) skrev 2022-06-25 21:58:10 följande:
    Låter perfekt. Hur lyckats du med det? AC i alla rum?
    Öppen balkong och fönster.

Under dagen när det var 30 grader var det givetvis varmare även inne. Typ 25. Men då hade jag stängt ute värmen. Och hade kallfläkten på.
  • Aniiee

Vat inet. Tippar på runt 22, som ute. Min gamla kvicksilvertermometer har gett upp.

Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • FredrikLiksom

26.

Men imorgon tror jag hela tegelfasaden gör sitt sista ryck i uppvärmningsfasen och då lär jag inte ha så behagligt som 26 På kvällar och nätter längre. 

Teglet står emot värmen några dagar men sen håller den kvar den tyvärr.

• Anonym (Juli)

Lite över 20 gissar jag. Vi drar för när solen ligger på och öppnar så fort det blivit svalare ute än inne. Lägenhet i betonghus. Längre framåt sommaren blir betongen uppvärmd under värmeböljor och då är det svårare att få ner temperaturen. Men än så länge går det bra. 

• flygrl

26 grader inomhus och typ 20 ute nu rätt sent på kvällen. Betongfasad.
    Men jag stortrivs. Älskar när det är varmt, även på natten faktiskt när jag ska sova. Har däremot svårt för kyla. Solig

• klyban

22,4 ute och 25,4 inne, löser detta med en fläkt och en svamp med lite vatten som jag blöter ned och använder på huden.
    Så fort det är lite jobbigt, så lite vatten och fläkt, så blir det skönt igen snabbt.

Har alltid haft lite svårt för snabba temperatur förändringar, men går typ 6-10 dagar så känner jag inte av den högre temperaturen längre på samma sätt.

Så somrar där man har en vecka där temperaturen går upp 10 grader från en dag till annan, och sen vänder.
    Dess somrar har jag riktigt svårt för.
    Och på senare år har jag blivit lite beroende av att gå utan tröja inne och när det är varmt inne, ute skonar jag folk för detta.
    Och en annan sak som är att jag kan sova skönt utan täcke, det existerade inte innan.
    Jag gillar värme dock, men snabba förändringar och icke varaktiga, gillar jag då inte alls.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Hur varmt har ni inomhus just nu?