Cicamed scar (tidigare Cicatrix) är en salva som funkar och den går att köpa på apoteket. Testa den!
Jag blev tipsad om den av läkare efter en trafikolycka då jag fick fula ärr i ansiktet. Den rekommenderas bl.a. för eftervård efter operationer och plastikkirugiska ingrepp.
Du måste använda den 2-3 gånger dagligen i några månader innan den ger effekt men den funkar! Mina ärr försvann helt och nu måste man titta väldigt noga för att kunna se något alls.
Den funkar bara på ärr som fortfarande är rödaktiga. Gamla ärr som redan blivit gråvita hjälper det tyvärr inte på, i alla fall inte effektivt. Så sade läkaren till mig i alla fall. Mina ärr var fortfarande röda, men de var helt läkta och jag började använda krämen kanske något år efter olyckan så de var inte helt nya. Om du har äldre ärr så skadar det inte att testa men som sagt nyare ärr funkar den superbra på. Men du måste vara ihärdig och smörja in dem varje dag, ge inte upp för att du inte ser någon förändring första månaderna, plötsligt händer det!!