• Anonym (saknar det naturliga)

Trött på alla onaturliga kvinliga kroppar - tycker inte det är attraktivt alls faktiskt

Tittat en del på program så som naked attraction, paradise hotel och annat skit. Ser ofta kvinnor med silikonbröst, tatueringar över magen och kroppen, oftast smala, ofta piercing i bröstvårtan, ofta solbrända, helrakade fittor m.m.

Jag är så trött på detta. Jag attraheras inte av det öht. Vart har alla naturliga kroppar tagit vägen? Med naturlig menar jag inte att man måste vara kraftigt överviktig och helt ha tappat tanken på att bry sig om sitt yttre, men jag tror de flesta förstår vad jag menar. 

Jag är ung kille, men så jävla less på detta. Vill se mer naturliga kroppar. Kroppar utan den här kosmetiska skiten. Vart har alla naturliga tagit vägen? Och varför är det så tabu mer kroppsbehåring på kvinnor? Jag har egentligen inget emot att en kvinna har hår mellan benen, under armarna och på benen. 
    Nu kanske det låter som om jag är en ovårdad skokgsmulle. Så är det inte. Jag är själv ganska vältränad och tänker på det yttre, men jag försöker samtisigt vara naturlig. Syrketränar, men använder aldrig anabola eller liknande. Tatuerar mig inte osv. Brys mig inte om håret mellan benen eller på benen, eller under armarna.  

• Svar på tråden Trött på alla onaturliga kvinliga kroppar - tycker inte det är attraktivt alls faktiskt
  • Anonym (Barbie och Kenvärld)
    Anonym (Barbie och Kenvärld) skrev 2022-06-26 19:23:30 följande:
    De finns väldigt många kvinnor med dessa typer av konstgjorda kvinnor i Stockholm. Sätt dig på Östermalmstorg en solig dag så tror du knappt att vanliga kroppar existerar längre på någon under 65.
    "konstgjorda kroppar!
  • Guldnovan
    Anonym (Barbie och Kenvärld) skrev 2022-06-26 19:23:30 följande:
    De finns väldigt många kvinnor med dessa typer av konstgjorda kvinnor i Stockholm. Sätt dig på Östermalmstorg en solig dag så tror du knappt att vanliga kroppar existerar längre på någon under 65.

Det har t o m blivit så vanligt att min egen kroppsuppfattning påverkats starkt trots att jag är en vuxen kvinna runt de 50, som då inte gjort några ingrepp...ännu.

Jag är turligt nog får man kanske säga "jävligt fattig" så jag skulle inte ha råd även om jag velat. Men tanken har klart slagit mig flera gånger, ifall jag hade börjat om jag hade ekonomisk möjlighet och i så fall med vad?
    Bröst verkar rätt kul och särskilt när kvinnors utseenden förfaller runt 45-55 så ser jag hur de kvinnorna med generös byst faktiskt är mer attraktiva för män och verkar gilla sina kroppar.

Jag tror tyvärr jag hade blivit en av de konstgjorda i viss mån även om det där sexualiserade aldrig passat mig eller känts bra, fast det beror nog i första hand på att jag aldrig haft en sådan kropp som tåls att visas upp i slinkiga klänningar till min stora sorg. Jag tycker väldigt synd om alla unga tjejer som växer upp idag med så sjuka, dyra och hårt granskande kroppsideal. Sånt var man relativt befriad från i min ungdom. Det var supermodeller och filmstjärnor som stod för glammet!
    Om det vore möjligt skulle jag vilja skära bort magen. Även om jag blir lättare kommer det vara en flärp kvar och den vill jag inte ha. 
    Bröst tycker jag verkar för riskfyllt. 
  • Anonym (Barbie och Kenvärld)
    Anonym (W) skrev 2022-06-26 18:35:55 följande:
    Varför tror du att de som är med i dessa program representerar den vanliga kvinnan? Du verkar ha en skev bild av vad som är vanligt. Umgås du bara med dessa typer av kvinnor som ser ut så? 
    Det representerar inte den "vanliga" kvinnan men den representerar den typ av kroppar som många män favoriserar via porr och den digitala spelvärlden mm och förmodligen är vad de runkar mest frekvent till, vilket då gett detta hög status eftersom nästan ALLA unga kvinnor vill vara sexiga och åtråvärda. Det ingår liksom och dessa ideal syns ju i alla sociala medier, filmer, musikvideos för att nämna några, och började väl egentligen med Baywatch, Victoria Silverstedt, kanske Spice Girls redan och sen Big Brother som neutraliserade den typen av tidigare lågstatus & "horutseende".

NU vill ju även kvinnor med pengar och makt se ut så..för att det blivit normaliserat...
  • Anonym (T)

Tack till dig för din trådstart. Det finns knappt någon som normaliserar helt vanliga, inte på konstgjord väg fixade kroppar längre. 

• Anonym (Man)

Och med naturliga kroppar menar TS överviktiga och ovårdade?

Folk som äter bort sin ångest eller tristess, som inte har självbevarelsedrift nog att träna och ta hand om sin hälsa och som vägrar ansa lite hår eftersom det minsann inte ska göras då det kan uppfattas som att man gör något för sin partner eller detta fördärvade och utseendefixerade samhälle. Det kan icke tolereras!

Det känns naturligt och sunt.

• Tecum
    Postman skrev 2022-06-26 18:42:24 följande:
    Kan hålla med dig. Man undrar ju vart man hittar alla dessa människor. Går jag till vårt lokala badhus ser jag då aldrig dessa människor. De måste hålla till någon annanstans, i en storstad gissar jag då på.
    Håller med, ser inte heller dessa piercade och grovt tatuerade kvinnor på stranden. En och annan man med stora tatueringar, men inga kvinnor. Tror också att det är ett storstadsfenomen och troligen är TS från samma miljö.
  • Anonym (T)
    Anonym (Man) skrev 2022-06-26 20:55:23 följande:

Och med naturliga kroppar menar TS överviktiga och ovårdade?

Folk som äter bort sin ångest eller tristess, som inte har självbevarelsedrift nog att träna och ta hand om sin hälsa och som vägrar ansa lite hår eftersom det minsann inte ska göras då det kan uppfattas som att man gör något för sin partner eller detta fördärvade och utseendefixerade samhälle. Det kan icke tolereras!

Det känns naturligt och sunt.

TS skrev att det inte gällde övervikt, utan silikonbröst, tatueringar, piercingar, solariebränna etc.

Vi ska vara väldigt glada att nån faktiskt utgör motvikt till ett samhälle där man alltså t ex ska riskera cancer genom att operera in silikon i kroppen. Hur sjukt är inte det att man ska riskera att dö pga utseendehets?
  • Anonym (Kalle)
    Guldnovan skrev 2022-06-26 19:34:04 följande:
    Om det vore möjligt skulle jag vilja skära bort magen. Även om jag blir lättare kommer det vara en flärp kvar och den vill jag inte ha. 
    Bröst tycker jag verkar för riskfyllt. 
    Det är snyggare med en flärp än en jättemage.
    Vad är det du är rädd för när det kommer till brösten?

Jag har sett dina bilder, jag trodde du gillade din kropp.
  • Anonym (T)
    Anonym (Kalle) skrev 2022-06-26 21:24:10 följande:
    Det är snyggare med en flärp än en jättemage.
    Vad är det du är rädd för när det kommer till brösten?

Jag har sett dina bilder, jag trodde du gillade din kropp.
    Läs ovan. 

Silikoninlägg kan ge cancer och Breast Implant Illness, vilket gör en svårt sjuk tills man opererar ut inläggen. 

Kroppen brukar inte reagera bra på att man för in konstgjorda ämnen.
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (T) skrev 2022-06-26 21:26:30 följande:
    Läs ovan. 

Silikoninlägg kan ge cancer och Breast Implant Illness, vilket gör en svårt sjuk tills man opererar ut inläggen. 

Kroppen brukar inte reagera bra på att man för in konstgjorda ämnen.
    Jag tror inte att Guldnovan funderar på bröstförstoring faktiskt.
    Hon har jättebröst!
Svar på tråden Trött på alla onaturliga kvinliga kroppar - tycker inte det är attraktivt alls faktiskt