• Anonym (Anonym)

    Hånglade med en annan man

    Hej, lång text men jag hoppas någon kan läsa och komma med någon input.

    Jag och mitt ex var tillsammans i 5 år innan jag gjorde slut, det var underbart och jag älskade honom så mycket men jag klarade inte av hans ´´mansbebis attityd´´. Efter ca 8 månader så träffades vi igen om försökte igen så att säga, vi blev tillsammans.
    Jag har OCD, och åkte på ett behandlingshem i oktober 2021 i en stad som låg ca 40 mil hemifrån. Väl på behandlingshemmet så gick det åt helvete, fick ingen hjälp alls (ska även anmäla dom till IVO), jag mådde inte alls bra (OCD. depression, självmordstankar osv). Mitt ex var inte till någon hjälp alls, jag fick inget stöd, när vi väl pratade eller skrev så klagade han bara på sitt jobb. Han frågade inte hur det gick eller hur min dag varit, jag kunde inte fråga om hans dag för då fick jag bara höra om jobbet igen osv. Jag kände mig mer ensam än någonsin.
    Jag kände att jag fick aldrig hjälp, jag kommer aldrig få någon hjälp, jag kommer aldrig bli av med min OCD, jag kommer leva så här för alltid, jag är så ensam, jag har ingen som bryr sig, jag hatar mitt liv osv osv var tankar som gick runt.


    Det fanns en äldre man på behandlingshemmet som jag började tycka va snygg, vi började flörta lite och efter ett tag så skulle några, bland annat jag och han, gå ut och äta pizza samt dricka alkohol. Det blev endel och när vi kom tillbaka till hemmet så blev det ´´efterfest´´ hos killen, bara han och jag. Det dracks en hel del till, massa shots osv, jag var ganska full. Det flörtades endel, jag fick massage, sen hånglade vi, i ca 7 sekunder. Direkt efter så gick jag ut och rökte, skrev till mitt ex (pojkvän sen 3 månader tillbaka igen då), han blev såklart arg och ledsen, skrev att jag var hemsk osv. Jag skrev tillbaka att det var hans eget fel att det hände osv (jag var full och menade inte det jag skrev).
    Nu har jag och exet träffats igen, det började med att vi låg osv men har nu pratat om att vi kanske ska försöka igen. Vi pratade väldigt mycket om denna händelse såklart och jag undrar lite hur ni tänker. Jag tycker att det är orättvist.
    Jag hånglade med en annan man i ca 7 sekunder, jag ångrar det enormt mycket, jag har haft både ångest, panik, panik ångestattacker och försökt ta livet av mig efter händelsen. (det var dock annat inblandat men det var sista droppen, så mycket skämdes jag). Jag skyller absolut inte på att jag var full eller att jag blev ignorerad av min pojkvän då men jag tycker att det är orättvist att jag ska behöva be om ursäkt hela livet om vi ska försöka igen, och att han aldrig kommer lita på mig igen. (Han har alltså sagt detta)
    Han har gjort oerhört mycket mot mig också som inte är okej, inte som är i närheten av det jag gjorde kanske (beror på hur man ser det), och man ska kanske inte jämföra men jag blir så frustrerad. Jag visar med allt hur ledsen, förtvivlad, hur mycket jag skäms, min ångest osv, men vad jag än säger, vad jag än gör så är det inget som räcker. Det är nu ca 6 månader sen händelsen.

    Jag vet att det kanske är lika bra att bara skita i varandra, kapa banden och gå vidare men jag tror att han är ´´the one´´ för mig även trots mitt misstag. Vad tänker ni när ni läser detta?
  • Svar på tråden Hånglade med en annan man
  • Anonym (Dkrkf)

    Att du borde försöka ta hand om dig själv istället ett tag och strunta i killar helt 

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Dkrkf) skrev 2022-06-28 04:51:50 följande:

    Att du borde försöka ta hand om dig själv istället ett tag och strunta i killar helt 


    Jag har kommit till ett annat behandlingshem, och tiden här är snart slut. Jag har fått den hjälpen jag behövde och mår mycket bättre idag. Min OCD är inte borta men det går knappt jämföra hur den är nu mot hur den var då. Jag har inga direkta självmordstankar/planer längre, det dyker upp ibland då jag blev utsatt för misshandel/övergrepp/våldtäkt för inte så längesen men det är inte kopplat till mitt ex. Mitt ex är även min tryggaste punkt jag har.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Anonym) skrev 2022-06-28 04:57:18 följande:
    Jag har kommit till ett annat behandlingshem, och tiden här är snart slut. Jag har fått den hjälpen jag behövde och mår mycket bättre idag. Min OCD är inte borta men det går knappt jämföra hur den är nu mot hur den var då. Jag har inga direkta självmordstankar/planer längre, det dyker upp ibland då jag blev utsatt för misshandel/övergrepp/våldtäkt för inte så längesen men det är inte kopplat till mitt ex. Mitt ex är även min tryggaste punkt jag har.
    Bra att du fått den vår du behöver men du är absolut inte redo för ett förhållande.
  • Anonym (A)
    Anonym (Dkrkf) skrev 2022-06-28 04:51:50 följande:
    Att du borde försöka ta hand om dig själv istället ett tag och strunta i killar helt 
    Håller med
  • Anonym (Dkrkf)
    Anonym (Anonym) skrev 2022-06-28 04:57:18 följande:
    Jag har kommit till ett annat behandlingshem, och tiden här är snart slut. Jag har fått den hjälpen jag behövde och mår mycket bättre idag. Min OCD är inte borta men det går knappt jämföra hur den är nu mot hur den var då. Jag har inga direkta självmordstankar/planer längre, det dyker upp ibland då jag blev utsatt för misshandel/övergrepp/våldtäkt för inte så längesen men det är inte kopplat till mitt ex. Mitt ex är även min tryggaste punkt jag har.
    Det är jättebra att du kommit så långt men att sitt ex är den tryggaste punkten du har låter sådär. Jag förstår vad du menar. Men det ska inte hänga på honom. Du borde vara trygg i dig själv först. Det är kanske bra om det tar ett tag innan du tänker tanken på killar och tar hand om dig själv lite.
  • Anonym (Kimchi)

    Bra att du har fått komma till ett behandlingshem som funkar bättre. Ett hem där ni kan festa är helt galet. Det ska vara noll tolerans för alkohol och droger. 


    Varför kände du att du var tvungen att rapportera direkt får något som knappast var ett hångel? I vilket syfte skulle du upplysa pojkvännen om det? 


    Du behöver ta hand om dig själv och din OCD. Fokus på det och inget annat. Kom också ihåg att dina terapeuter ger dig verktygen men det är du som får göra jobbet. Ger du dig fan på att klara det kommer du att göra det. Du måste vara rädd om dig. 

  • Anonym (Anonym t)

    Av vilken anledning frågar du samma sak här som på Flashback Forum? Fick du inte tillräckligt bra svar där när det kom fram att du drar hem ons från krogen?

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Anonym t) skrev 2022-06-29 16:11:40 följande:

    Av vilken anledning frågar du samma sak här som på Flashback Forum? Fick du inte tillräckligt bra svar där när det kom fram att du drar hem ons från krogen?


    Jag har gjort det två gånger i mitt liv, när jag varit singel. Förstår inte vart du vill komma med detta. Jag fick inga svar här först därför la jag ut det på Flashback också.
    Du behöver inte vara så jävla otrevlig
  • Anonym (Hmm)

    Lider verkligen med dig, MEN du bör inte ha något förhållande alls just nu. Du är skör men på bättringsvägen. Ta hand om dig!

  • Anonym (Dkrkf)
    Anonym (Anonym t) skrev 2022-06-29 16:11:40 följande:

    Av vilken anledning frågar du samma sak här som på Flashback Forum? Fick du inte tillräckligt bra svar där när det kom fram att du drar hem ons från krogen?


    Du måste ju ha jäkligt lite att göra som sitter och glor runt överallt och surar för någon råkar göra ett inlägg på ett annat forum också. Vad spelar det för roll? Finne väl inga regler som säger att man inte får det. Tragiskt 
Svar på tråden Hånglade med en annan man