Inlägg från: Tribalchick |Visa alla inlägg
  • Tribalchick

    Begravning och klädsel

    Svarta byxor med vit skjorta och en svart väst med knäppning (sådan man har under kavajen) är alltid snyggt utan att bli begravningsaktigt. Jag har inom loppet av 4 månader varit på både min fars och farbrors begravning och uppmärksammade att gästerna mer börjat klä sig vardagssnyggt eller som om man klär upp sig för att gå på krogen. Jag själv är dock av den gamla stammen och vill ha svarta kläder. Svarta jeans går ypperligt om de inte är söndertvättade. 

  • Tribalchick
    Tribalchick skrev 2023-03-22 11:21:29 följande:

    Svarta byxor med vit skjorta och en svart väst med knäppning (sådan man har under kavajen) är alltid snyggt utan att bli begravningsaktigt. Jag har inom loppet av 4 månader varit på både min fars och farbrors begravning och uppmärksammade att gästerna mer börjat klä sig vardagssnyggt eller som om man klär upp sig för att gå på krogen. Jag själv är dock av den gamla stammen och vill ha svarta kläder. Svarta jeans går ypperligt om de inte är söndertvättade. 


    Oj ser nu att det är en väldigt gammal tråd :) Men kanske någon annan herre har samma funderingar :)
  • Tribalchick

    Det stod ju "valfri klädsel" så med andra ord fick man ju klä sig i svart också för det betyder ju att man får klä sig som man vill :) 
    Nå, på andra sidan tror jag inte att de bryr sig så mycket om vad man har på sig, det är värdsliga saker :)) Huvudsaken att ni fick ett fint avsked i kyrkan och på minnesstunden. 

Svar på tråden Begravning och klädsel