• Anonym (Lisa)

Inget att göra på jobbet

Hej på er! Sitter på jobbet och jag har alltid fasta rutiner, igår skedde mer än vad jag förväntat mig på jobbet, det som skulle ske idag torsdag blev istället igår onsdag pga planeringar.

nu idag har jag inget att göra, ska vara tillgänglig för personal men jag är så rädd att bli utskälld För att inte göra något. 

som sagt, jag följer mina rutiner och har hittat flertal saker till idag men jag har fasta timmar, och nu idag är det ett glapp. Är arbetsskadad från mitt andra jobb där man knappt kunde ha lunch utan och bli störd. 

har ekonomi utbildning några år och sitter nu på ett kontor, känns inte okej och bara sitta såhär och vänta in mejl/gå igenom statistik, är så nervös att jag kommer få skäll typ. 

Det känns bara som att jag är här. Och chefen är på semester så vi är inte på Plats alla på kontoret. 

• Svar på tråden Inget att göra på jobbet
  • Mortiscia80

Det är nu du passar på att se över rutiner, om man kan förbättra något återkommande moment t ex. Du kan också sortera saker, t ex pärmar, papper och annat, städa undan och få det att se snyggt ut. Kanske ta en titt i gemensamma utrymmen om något behöver göras. Ta en kaffe när du ändå är där haha ;) Prata med kollegor! Att förstärka banden till de man jobbar med är bra på lång sikt.

• Anonym (A)

Men jisses, aldrig haft en lugn dag på jobbet?
    Alla jag känner som jobbar hemifrån har massa dötid till att springa, bada och tvätta kläder. Tror inte de sitter och funderar på att bli påkomna med att slöa.

• Anonym (Lisa)
    Anonym (A) skrev 2022-06-30 08:37:27 följande:

Men jisses, aldrig haft en lugn dag på jobbet?
    Alla jag känner som jobbar hemifrån har massa dötid till att springa, bada och tvätta kläder. Tror inte de sitter och funderar på att bli påkomna med att slöa.

Ja du ser! är så nervös bara för fått så mycket skit innan för ingenting på mitt andra jobb

men du har rätt! :) 
  • RenLuft
    Anonym (Lisa) skrev 2022-06-30 08:34:16 följande:
    Inget att göra på jobbet

Hej på er! Sitter på jobbet och jag har alltid fasta rutiner, igår skedde mer än vad jag förväntat mig på jobbet, det som skulle ske idag torsdag blev istället igår onsdag pga planeringar.

nu idag har jag inget att göra, ska vara tillgänglig för personal men jag är så rädd att bli utskälld För att inte göra något. 

som sagt, jag följer mina rutiner och har hittat flertal saker till idag men jag har fasta timmar, och nu idag är det ett glapp. Är arbetsskadad från mitt andra jobb där man knappt kunde ha lunch utan och bli störd. 

har ekonomi utbildning några år och sitter nu på ett kontor, känns inte okej och bara sitta såhär och vänta in mejl/gå igenom statistik, är så nervös att jag kommer få skäll typ. 

Det känns bara som att jag är här. Och chefen är på semester så vi är inte på Plats alla på kontoret. 

Hur kom det sig att du utförde uppgifterna igår, som du egentligen skulle göra idag?

Jag tycker också att sådant händer. Nu har du lyckligtvis utfört mer uppgifter än du brukar och har fått glapp. Du kan omöjligt få utskällning för att du inte har några uppdrag. Annars kan du ju bara ta upp detta med någon, säga som det är. Du kanske till och med får gå hem för dagen, för att det inte finns något att göra?

Jag tror inte du kommer få utskällning. Får du utskällning, är det mer fel på utskällaren än på dig!
  • Anonym (Lisa)
    RenLuft skrev 2022-06-30 08:45:01 följande:
    Hur kom det sig att du utförde uppgifterna igår, som du egentligen skulle göra idag?

Jag tycker också att sådant händer. Nu har du lyckligtvis utfört mer uppgifter än du brukar och har fått glapp. Du kan omöjligt få utskällning för att du inte har några uppdrag. Annars kan du ju bara ta upp detta med någon, säga som det är. Du kanske till och med får gå hem för dagen, för att det inte finns något att göra?

Jag tror inte du kommer få utskällning. Får du utskällning, är det mer fel på utskällaren än på dig!

Precis! Det är ju svårt också när man sitter på ett kontor också ibland om Det blir såhär. 

jo men såhär var det, vi mottog leveranser igår för catering, det skulle egentligen ske idag, samt lite annat Pga semestertider. 

• Jemp

Vissa lugnare dagar är bara sunt. Men kan du inte hitta nåt själv: finns det nån där du kan fråga om ytterligare uppgift? 

Jag delar inte alls bilden av att det är ok att springa, bada osv på betald arbetstid (utöver friskvård) bara för att man ev. Jobbar hemma. Det finns alltid ytterligare uppgifter.

Svar på tråden Inget att göra på jobbet